פיגוע משולב ברוסיה: מחבלים ירו לעבר שני בתי כנסת, הרוגים במקום

לפי דיווחים מקומיים, החמושים ירו לעבר שני בתי כנסת, כנסייה ומוצב משטרתי בדרום דגסטן, רפובליקה בעלת רוב מוסלמי ברוסיה. כתשעה אנשים נהרגו ולפחות 25 נוספים נפצעו. משרד החוץ: "בית הכנסת בדרבנט הוצת ונשרף עד היסוד, שני שומרים מקומיים נהרגו. לא היו מתפללים במבנה"

זמן צפייה: 01:45

פיגוע משולב ברוסיה: מחבלים פתחו הערב (ראשון) באש לעבר שני בתי כנסת בדגסטן, רפובליקה בעלת רוב מוסלמי ברוסיה. בית הכנסת בעיר דרבנט הוצת ונשרף עד היסוד ושני שומרים מקומיים נהרגו. בית הכנסת במחצ'קלה, בירת הרפובליקה, הותקף בירי. שגרירות ישראל במוסקבה נמצאת בקשר עם ראשי הקהילה היהודית במחוז, ולא ידוע על נפגעים מקרב הקהילה.

ממשרד החוץ נמסר כי "חמושים ירו בשני שומרים שאינם יהודים בבית הכנסת וברכב משטרה, והציתו את היכל בית הכנסת. בעת האירוע כלל לא שהו מתפללים במבנה". בכירים ברוסיה מאשימים את שירותי המודיעין של אוקראינה ומדינות נאט"ו במתקפת הטרור הרצחנית. במקביל, בתקשורת המקומית דווח כי שניים מבניו של ראש מחוז סרגוקלינסקי בדגסטן השתתפו במתקפת הטרור, וחוסלו בחילופי אש על-ידי כוחות המשטרה.

כמו כן, המחבלים פתחו בירי גם לעבר כנסייה אורתודוקסית בעיר דרבנט, המוכרת כאתר מורשת של אונסק"ו, ומוצב משטרתי במחצ'קלה. כתשעה אנשים נהרגו ולפחות 25 נוספים נפצעו. משרד הפנים הרוסי דיווח כי בין ההרוגים ישנם שוטרים שנהרגו בחילופי אש עם המחבלים, ביניהם ראש מחלקה במשטרת דגסטן.

עוד דווח כי כומר אחד ושומר אחד נהרגו בירי לעבר הכנסייה, וכי לפחות ארבעה מהמחבלים נורו למוות. לפי דיווחים מקומיים, אביהם של שניים מהמחבלים שחוסלו נעצר. כוחות המשטרה מבצעים חיפוש בביתו ובמסגד אליו הוא ובניו משתייכים.