הדרמה מגיעה לשיאה: ביידן וטראמפ נפגשים לעימות נשיאותי ראשון

לאחר הכנות ממושכות ולחצים בשני הקמפיינים, הנשיא המכהן וקודמו בתפקיד ייפגשו באולפני CNN באטלנטה לעימות בן שעה וחצי - שעשוי להכריע את זהותו של מנהיג העולם החופשי בארבע השנים הבאות. באיזה צד ביידן בחר לעמוד, מה הלקח שהוסק מהעימות בשנת 2020 - ואיזו הצעה של טראמפ נדחתה על הסף? | אלו כללי העימות - וכמה מהרגעים הזכורים בעימותי העבר

זמן צפייה: 09:24

המופע הכי טוב בעולם: העימות הנשיאותי שייערך הלילה (בין חמישי לשישי) וישודר ברשת CNN צפוי להיות דרמטי במיוחד, והוא עשוי להכריע האם הנשיא ג'ו ביידן ימשיך לארבע שנים נוספות בבית הלבן - או שיהיה זה דווקא הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שיושבע בגבעת הקפיטול ב-20 בינואר.

העימות המלא יועבר במשדר מיוחד בחדשות 13 החל מהשעה 03:30

כעת, שעות אחדות לפני שיחל העימות באטלנטה שבג'ורגי'יה, עיקר הלחץ של שני המועמדים ויועציהם נובע מתרחיש אפשרי בו רגע טלוויזיוני אחד עלול להמחיש לעשרות מיליוני הצופים כי הם אינם כשירים למשרה הרמה בעולם.

העימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ
במת העימות באולפני CNN | צילום: רויטרס
העימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ
הנשיא ביידן ממריא באייר פורס 1 לאטנלטה, לקראת העימות | צילום: רויטרס

לעימות עצמו נקבעו כללים נוקשים. ראשית, לראשונה אי-פעם, המפגש הטלוויזיוני ייערך באולפני CNN, ללא נוכחות קהל. שני המועמדים הנשיאותיים, בני שמונים כזכור, יאלצו לעמוד על רגליהם במשך שעה וחצי ולהתווכח בניהם על שלל נושאים בוערים.

לכל תשובה יוקצו שתי דקות, וכלקח מהעימות הנשיאותי הקודם בשנת 2020, בו טראמפ הרבה להתפרץ לדבריו של ביידן, המיקרופן של מועמד יושתק בעת בה יריבו מדבר. בנוסף, למועמדים אסור להגיע לעמדותיהם עם פתקים או כל חומר עזר אחר. העזרים היחידים שיהיו לרשותם הם בלוק כתיבה, עט ובקבוק מים.

העימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ
צילום: רויטרס
העימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ
צילום: רויטרס
העימות הנשיאותי בין ביידן לטראמפ
שלטי ביידן-האריס באטלנטה | צילום: רויטרס

באשר להפסקות - יינתנו שתיים בלבד, שבמהלכן ישודרו פרסומות. גם במהלך ההפסקות, על ביידן וטראמפ ייאסר לתקשר בכל דרך עם יועציהם. השניים יהיו לבדם מתחילת העימות ועד לסופו.

ערב העימות נערכה הגרלה בהטלת מטבע. המנצח הורשה לבחור בין הדוכן שלידו יעמוד, לבין זכות המילה האחרונה - משפט הסיום שיחתום את העימות. ביידן ניצח בהגרלה ובחר במפתיע בדוכן, ולא בזכות המילה האחרונה. הנשיא הודיע כי הוא מעדיף לעמוד בצד הימני של המסך. בעקבות זאת, המילה האחרונה תהיה של טראמפ - שדרישתו כי תבוצע בדיקת סמים לפני העימות נדחתה על הסף.