הפגנות הזדהות בעולם: "הלחץ עובד - אנחנו רוצים אותם חיים"

אלפי ישראלים ויהודים הפגינו בלונדון, ניו יורק, קליפורניה ובטורנטו עם משפחות חטופים, ולאות הזדהות עם המחאות בישראל - בדרישה מממשלת ישראל לחתום על עסקה. הפגנות הזדהות צפויות בערים נוספות ברחבי העולם, בין היתר בפריז ובכמה מוקדים בארה"ב

זמן צפייה: 00:02

ברקע רצח ששת החטופים בשבי חמאס, מאות הגיעו היום (שני) לסנטרל פארק בניו יורק לטקס אזכרה בדרישה מחמאס ומראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להגיע להסכם שבמסגרתו ישתחררו כל החטופים. מדובר בהתכנסות קבועה שהחלה ב-7 באוקטובר, אך זאת הייתה הקשה מכולם עבור הנוכחים. מוריס שניידר קרוב משפחה של משפחת ביבס אמר על נתניהו: "לא אכפת לו, כי אם היה לו אכפת, ששת האנשים האלה היו עכשיו בחיים".

בתוך כך, כ-200 ישראלים ויהודים אמריקנים התכנסו בעמק הסיליקון שבקליפורניה להפגנת סולידריות עם משפחות החטופים ומאות אלפי המפגינים שיצאו לרחובות בישראל אמש, בדרישה מממשלת ישראל לחתום על עסקה.

אופיר גוטלזון, ממייסדי תנועת "אנאקספטבל" שאירגנה את מחאת ההזדהות בקליפורניה אמר: "התכנסנו היום להתאבל על מותם הנוראי של חטופים שהיה ניתן למנוע, ולזעום בסולידריות עם העם בישראל שיוצא בהמוניו לרחובות יחד עם משפחות החטופים, ואנחנו קוראים גם מפה- רוצים אותם חיים".

מארגן המחאה הוסיף לדבריו: "כפי שראינו הערב, הלחץ מהמחאה עובד, ואנחנו רוצים שמשפחות החטופים והמפגינים ידעו שהם לא לבד, הקהילה הישראלית והיהודית בארצות הברית ממשיכה לתת רוח גבית ולתמוך ולעשות מה שאפשר מכאן על מנת שממשלת החורבן תפסיק להפקיר את החטופים, ושבאמצעות עסקה נוכל להחזיר בחיים את מי שעוד אפשר, להפסיק את המלחמה ולהתחיל לשקם את ההריסות ולבנות ישראל דמוקרטית, שיוויונית וטובה יותר לכולם.

מפגינים בארה"ב מביעים הזדהות עם המחאה בישראל
מפגינים בארה"ב מביעים הזדהות עם המחאה בישראל

במקביל מאות מחו גם בטורונטו, קנדה בדרישה להשיב את החטופים שעדיין בשבי חמאס, הם נשאו דגלי ישראל ושלטים של עם תמונות החטופים. המשתתפים הדליקו נרות נשמה, שרו את התקווה ותקעו בשופר לאות אבל.

מחאת ישראלים ויהודים בטורנטו
מחאת ישראלים ויהודים בטורנטו | צילום: דורון הורוביץ/ פלאש 90
מחאת ישראלים ויהודים בטורנטו
מחאת ישראלים ויהודים בטורנטו | צילום: דורון הורוביץ/ פלאש 90
מחאת ישראלים ויהודים בטורנטו
מחאת ישראלים ויהודים בטורנטו | צילום: דורון הורוביץ/ פלאש 90

גם בלונדון התאספו מאות אנשים במפגן תמיכה ענק למען החטופים וישראל בסיום הארוע הדליקו המשתתפים נרות לזכר 6 החטופים שהובאו למנוחות, ומאוחר יותר היום, צפויות הפגנות הזדהות בערים נוספות ברחבי העולם, בין היתר בפריז, ובערים רבות בארצות הברית, כולל לוס אנג'לס, וושינגטון, יוסטון ופילדלפיה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409021213' autoplay='0' credit='דובר מטה החטופים בבריטניה - דידי עדני' desc='הפגנת תמיכה בלונדון' poster='' kid='1_9r5dz0ta' duration='15']

אתמול, לאחר שיצאה ההודעה בדבר מות ששת החטופים, התאספו מאות יהודים וישראלים מול בית הכנסת ברחוב אורנייבורגר בברלין, גרמניה, במפגן הזדהות - הם נשאו תפילה, הניחו פרחים והדליקו נרות.

אלפים בהפגנות בתל אביב
אלפים בהפגנה אמש בתל אביב | צילום: רויטרס

אמש הפגינו בתל אביב כ-280 אלף בני אדם, במקביל לרבבות מוחים ברחבי הארץ - בדרישה לסיים את ההפקרה, לסגור עסקה עם חמאס ולהשיב את החטופים החיים והמתים שנותרו בשבי בעזה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נאם והכריז על שביתה כללית במשק. במהלך המחאות בתל אביב מפגינים חסמו את נתיבי איילון לשני הכיוונים במספר הזדמנויות, והמשטרה עצרה כמה מפגינים בחשד להפרת סדר.