חשש במערב: רוסיה חלקה סודות גרעין עם איראן

ב"גארדיאן" הבריטי דווח כי בבריטניה ובארה"ב עולה החשש כי רוסיה שיתפה עם איראן סודות גרעין, לאחר שטהראן סיפקה למוסקבה טילים לשימוש במלחמה באוקראינה, בשעה שהרפובליקה האיסלאמית ממשיכה בתהליך העשרת אורניום כדי להשלים את יעדה ארוך השנים להגיע לפצצה גרעינית

מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי אכבר אחמדיאן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין
מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי אכבר אחמדיאן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

בבריטניה וארה"ב עולה החשש כי רוסיה שיתפה סודות גרעין עם איראן, כך דווח היום (ראשון) בעיתון "הגארדיאן" הבריטי, לאחר שטהרן סיפקה טילים למוסקבה לשימוש במלחמה באוקראינה.

בפגישה בין ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ביום שישי, שוחחו השניים על שיתוף הפעולה הצבאי המתחזק בין רוסיה ואיראן והעלו חשש כי רוסיה סיפקה לאיראן "נשק קטלני", כל זאת בשעה שהרפובליקה האיסלאמית ממשיכה בתהליך העשרת אורניום כדי להשלים את יעדה ארוך השנים להגיע לפצצה גרעינית.

במהלך ביקור באנגליה בשבוע שעבר הזהיר מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן מאפשרות בה רוסיה העבירה סודות גרעין לאיראן. בלינקן האשים את שתי המדינות בפעילות שעלולה לערער את הביטחון העולמי: "רוסיה מצידה משתפת טכנולוגיה שאיראן זקוקה לה, כולל סודות גרעין ומידע על החלל".

במהלך פגישת ראש הממשלה הבריטי

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בבריטניה, צרפת וגרמניה הזהירו כבר בשבוע שעבר, כי מצבור האורניום שהועשר על ידי איראן גדל באופן משמעותי, בלי שום הצדקה אזרחית, וכי צברה מספיק בשביל ליצור ארבע פצצות אטום.