הוריה של בת ה-12 שנאנסה בצרפת: "החשודים חיקו את חמאס"

הוריה של בת ה-12 שנאנסה על-ידי שלושה נערים על רקע אנטישמי אמרו בריאיון כי מסכת ההתעללויות שעברה בתה והסתיימה בתקיפה המינית החמורה החלה עם פרוץ המלחמה: "היו הצדעות במועל יד בבית הספר, וציורים של צלב קרס על השולחנות". האם סיפרה כי אמרה לבתה "להיזהר בכל הנוגע ליהדותה" - והוסיפה: "עלינו לדעת את רמות השנאה שילדים מסוגלים להגיע אליהן"

הוריה של הנערה שנאנסה
הוריה של הנערה שנאנסה | צילום: Le-Parisiene/Olivier Lejeune

בריאיון ל"פריזיאן" הצרפתי שפורסם היום (שלישי), הוריה של הנערה היהודייה בת ה-12 שנאנסה באזור פריז לפני כעשרה ימים ברקע אנטישמי, מדברים על האירוע ועל גל האנטישמיות הגואה באירופה.

לדברי אימה של הנערה, שנאנסה על-ידי שלושה בני 12 עד 14, אחד התוקפים "לא יכל לסבול את העובדה שהיא הסתירה ממנו שהיא יהודייה, וסיפרה לו שהיא מוסלמית". האם המשיכה: "למעשה, ברגע שגילה שהיא יהודייה, הוא הסיק באופן מיידי שזה אומר שהיא פרו-ישראלית ונגד פלסטינים".

הוריה של הנערה מספרים בריאיון כי מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, בתם עברה הטרדות רבות בבית הספר על רקע כך שהיא יהודייה. "זה התחיל במהלך חודש נובמבר, עם הצעדות במועל יד, ציור של צלבי קרס על השולחנות ובדיחות על השואה", סיפרו. אימה סיפרה כי המליצה לבתה "להישאר זהירה בכל מה שנוגע לענייני דת", ומעריכה שבגלל זה סיפרה לאחד מהתוקפים שהיא מוסלמית.

הפגנה פרו-פלסטינית בפריז
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז

השניים סיפרו כי הם חווים "אנטישמיות כבדה, גלויה ומורגשת". הם אמרו: "הבת שלנו חוותה את זה על בשרה כבר בבית הספר, לפני שקרה לה הדבר הבלתי מתקבל על הדעת ב-15 ביוני". לדבריהם, "במעשים שבוצעו בבת שלנו מתחת לבית שלנו בקורבבואה, ישנו חיקוי של המעשים של מחבלי חמאס בקיבוצים".

ההורים סיפרו כי בתם סובלת מ"פלאשבקים בלילה", והוסיפו: "היא מתקשה להירדם ומתעוררת בלילות, זו שגרת חיים קשה". אביה הוסיף כי מאז התלונה הראשונית במשטרה, הנערה מתקשה לדבר עם אנשים נוספים על התקיפה שחוותה.

לסיום אמרו כי הם מחכים כעת לעשיית צדק: "אנחנו מחכים שהמעשים שעברה הבת שלנו יוכרו כפשעים". עוד הם קוראים לחברה הצרפתית להיות מודעת ל"רמת האלימות והשנאה שילדים בני 13 מסוגלים לה".