16 שנות מאסר לעדי מזרחי, שרצח את יורי וולקוב במעבר החציה בחולון

בית המשפט המחוזי גזר 16 שנות מאסר על עדי מזרחי בן ה-25, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון ברצח באדישות של יורי וולקוב בנובמבר 2022, כאשר דקר אותו למוות במעבר חציה ברחוב ראשי בחולון. "נגדעו חייו של אדם סתם"

מימין: יורי וולקוב ז"ל ועדי מזרחי

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 16 שנות מאסר על עדי מזרחי (25), לאחר שקיבל בדעת רוב את ההסדר הטיעון המרשיע אותו ברצח באדישות של יורי וולקוב בנובמבר 2022, כאשר דקר אותו למוות במעבר חציה ברחוב ראשי בחולון.

במסגרת הסדר הטיעון, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להשית על הנאשם תשלום פיצוי מקסימלי הקבוע בחוק למשפחת המנוח, בסך של 258 אלף שקלים. בית המשפט פסק פיצוי בסך של 180 אלף שקלים למשפחה, וקנס על סך 30 אלף שקלים.

ראש הרכב השופטים, השופט יוסי טופף, כתב בגזר הדין: "מדובר בפרשת רצח נוראה, נגדעו חייו של אדם סתם. תופעת השימוש בנשק קר הפכה למכת מדינת ומסכנת את הציבור כולו. עבירת הרצח שבגינה הורשע הנאשם הינה מהחמורות בספר החוקים, שנייה בחומרתה בעבירות הרצח. אילו הנאשם היה מורשע ולא במסגרת הסדר טיעון, היה מקום להרשיע אותו בעונש חמור עוד יותר".

עדי מזרחי בבית המשפט המחוזי
עדי מזרחי בבית המשפט המחוזי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מהפרקליטות נמסר בשבוע שעבר על הסדר הטיעון: "במסגרת ההסדר, שגובש לאור קושי ראייתי משמעותי ולאחר הליך גישור ובהמלצת בית המשפט, ביקשו הצדדים מבית המשפט להשית על הנאשם עונש של 16 שנות מאסר בפועל. בנוסף, מבקשת הפרקליטות להטיל על הנאשם תשלום פיצוי גבוה ומשמעותי למשפחת המנוח".

"הנאשם דקר את המנוח באמצעות חפץ חד על רקע ויכוח במעבר חצייה בצומת חולון והפרקליטות עמדה על כך שהנאשם יורשע בעבירת הרצח וירצה עונש מאסר משמעותי ומרתיע. ההסדר נערך על דעתה ובהסכמתה של אלמנת המנוח. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון
עדי מזרחי, הורשע ברצח יורי וולקוב בחולון | צילום: מתוך פייסבוק

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד כנרת כאהן-מור ואביב בר אור, ב-23 לנובמבר צעדו וולקוב ובת זוגתו ילנה באחד מהרחובות הראשיים בחולון. בעודם חוצים מעבר חצייה באור ירוק, הגיע מזרחי למקום רכוב על אופנוע במהירות גבוהה, נסע על מעבר החציה ונעצר לאחריו, זאת למרות שבכיוון נסיעתו היה רמזור אדום.

משהבחינה ילנה, כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, צילמה אותו באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר. מזרחי, שהבחין שצולם על ידי ילנה, נסע בעקבותיה ומשהתקרב אליה, חסם את דרכה ודרש ממנה באופן מאיים שתמחק את התמונה שצילמה. בשלב זה, הבחין יורי במתרחש הגיע למקום ושאל את מזרחי "מה קרה? מה קרה?". יורי נעמד בין ילנה למזרחי, שב ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע.

זירת רצח יורי וולקוב בחולון
זירת הרצח בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתגובה שלף מזרחי מבין בגדיו חפץ חד ודקר עמו את יורי בליבו בכוונה להמיתו. מיד לאחר מכן, נמלט מזרחי מהמקום כשהוא רוכב על אופנועו במהירות. בעקבות האירוע יורי צעד מספר צעדים, התמוטט על אי תנועה והובהל לבית החולים תוך מאמצי החייאה. כעבור כשעה נקבע מותו כתוצאה מהלם בעקבות פצע דקירה בלב. זמן קצר לאחר הימלטות מזרחי מהמקום הוא פעל להשמדת הראיות. בין היתר, העלים את החפץ החד עמו ביצע את הרצח.