הטלת אימה ושימוש באלימות פיזית ונפשית: אישום נגד גננת מהצפון

שרית בן חמו בת ה-49, ששימשה כמנהלת ומטפלת בגן בקריית אתא, מואשמת בהתעללות ותקיפת קטינים, ובכתב האישום מתואר כיצד היא דחפה לפיהם של הפעוטות אוכל בכוח, ניקתה את פניהם בחוזקה, סטרה לילדים ואף בעטה בישבנו של אחד מהם

זמן צפייה: 03:04

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד שרית בן חמו בת ה-49, מנהלת ומטפלת בגן בקריית אתא, בגין התעללות ותקיפת קטינים. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ענאן גאנם, בין השנים 2022-2020 עבדה בן חמו בגן כמנהלת ומטפלת לצד סייעות נוספות. הגן היה בבעלות בנה של הנאשמת והיה מיועד לפעוטות בני מספר חודשים ועד לילדים בני שלוש.

במהלך תקופה זו, לפי האישומים, תקפה בן חמו כ-14 פעוטות ילידי 2021-2019. במסגרת עבודתה הנאשמת נהגה להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית, ולנקוט צעדי משמעת נוקשים שכללו, בין היתר, שימוש באלימות במקרים בהם הנאשמת סברה שהפעוטות התנהגו שלא כשורה.

לעיתים, נדרשו הפעוטות לשבת דקות ארוכות ברציפות על כיסא ילדים שכונה על ידי בן חמו "כיסא חשיבה", ללא כל פעילות, ומבלי שניתנה להם אפשרות לעמוד, ולשחק, זאת, ללא כל סיבה. במקרים רבים, בעת שהפעוטות ניסו לרדת מהכיסא, הנאשמת ניגשה אליהם והחזירה אותם באלימות לכסא.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205151213' autoplay='0' credit='' desc='הדיון בבית המשפט הבוקר' poster='' kid='1_4eizrdnx' duration='17']

בנוסף נהגה בן חמו להאכיל את הפעוטות בחוזקה וגרמה להם למכאוב כשהיא דוחפת להם כפיות גדושות באוכל לתוך הפה בצורה רציפה וללא הפסקות, לעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם ודוחפת להם את האוכל בכוח לפה. לאחר שסיימו לאכול, נהגה בן חמו לנקות כשהיא מחזיקה אותם בראשם ובידה השנייה ניקתה בחוזקה את פניהם באמצעות מפית, וגרמה להם למכאוב.

כתב האישום מתאר כיצד בן חמו הרימה את הפעוטות באלימות, ניערה אותם והפילה אותם על הרצפה. היא נהגה להכות את הפעוטות על ידיהם ורגליהם, לדחוף את הפעוטות בחוזקה ולהפיל  אותם. בן חמו נהגה המקרים רבים לצבוט את הפעוטות בידיהם, רגליהם ובבטן ולסטור להם בפנים, ואף בעטה הנאשמת בישבנו של אחד הפעוטות וגרמה לו לבכי. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה עד לתום ההליכים.