השופט בפרשת רגב: "קיים יסוד סביר התומך בחשדות נגד השרה"

פרסום ראשון: לאחר בקשת שרת התחבורה לאסור כל שימוש במסמכים שהמשטרה החרימה מלשכתה בטענה כי הם "מוגנים בחוק החסינות", השופט מנחם מזרחי דחה את טענתה לאחר עיון במסמכים - וקבע כי קיים יסוד סביר התומך בחשדות נגדה. "חשד כי פעלה בדרך של מרמה והפרת אמונים"

זמן צפייה: 02:30

פרסום ראשון: לאחר בקשתה של שרת התחבורה מירי רגב לאסור כל שימוש במסמכים שהמשטרה החרימה מלשכתה לפני כשבועיים אחרי פתיחת החקירה נגדה בטענה כי "המסמכים מוגנים בחוק החסינות", השופט מנחם מזרחי דחה את טענתה לאחר עיון במסמכים, וקבע כי קיים יסוד סביר התומך בחשדות נגדה - כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

 ההקלטות, המסרונים והמסמכים: צפו בפרק הראשון בתחקיר
• מה עשתה מירי רגב במהלך המלחמה? צפו בפרק השני בתחקיר

השופט מזרחי כתב כי "לאור המסמכים הקיימים, קיים יסוד סביר התומך בחשד כלפי רגב שהיא, יחד עם עוזריה, פעלה במסגרת תפקידה בדרך של מרמה והפרת אמונים הפוגעת בציבור, תוך שימוש לרעה במשרתה ובניגוד עניינים, ותוך ערבוב חמור של מערכת השיקולים וקבלת ההחלטות".

בנימוק החלטתו, השופט הוסיף כי "החברות בכנסת אינה הופכת לעיר מקלט לחברי כנסת המבצעים עבירות פליליות תוך כדי ביצוע תפקידם כחברי כנסת".

רגב והמסמך שמפריך את טענתה
אחד המסמכים שפורסמו בתוכנית "המקור" | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בפשיטה על משרד התחבורה, המשטרה אספה 51 מעטפות, קלסרים וארגזים, שבהם יש אלפי מסמכים. ביניהם: יומן הפגישות של רגב מאז 2 בינואר 2023 עד למאי 2024, מסמכים המתייחסים לביקור רגב בעיריות, מסמך הכתובים בו הנחיותיה של רגב, ומסמך המכונה "תיעדוף מקצועי". במהלך הפשיטה, רגב ניסתה למנוע את כניסת החוקרים ללשכתה בטענה שכאמור, חוק החסינות הפרלמנטרית אוסר עליהם להחרים מסמכים הנמצאים ברשותה.

שלט הפנייה למשרדי משרד התחבורה בירושלים
משרד התחבורה בירושלים | צילום: חדשות 13

מאז נחשפה הפרשה, שרת התחבורה החליפה גרסאות במספר הזדמנויות שונות. תחילה רגב לא הכחישה את קיומם של מסמכי "הרמזור", אך טענה שפעלה בענייניות. בהמשך, בתגובת עורך דינה נמסר כי היא כלל לא מכירה את המסמכים ונטען כי ייתכן שהם מזויפים. בהמשך לא הכחישה שוב את קיום המסמכים, אך טענה בריאיון לערוץ 14 כי השיטה אינה מהווה תעדוף פוליטי.