תקיפת גדי קדם: החשוד שוחרר למעצר בית, המשטרה תערער

ביהמ"ש השלום בת"א דחה את בקשת המשטרה, שפורסמה לראשונה בחדשות 13, להאריך ב-5 ימים את מעצרו של אורי הרוש החשוד בתקיפתו של קדם, תושב ניר עוז ששכל שישה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר, בהפגנה בת"א בשבת. הוא חשוד בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, והשתתפות בהתפרעות לאחר הוראת פיזור. פרסום ראשון: המשטרה תערער על ההחלטה

גדי וראומה קדם, בהפגנה בתל אביב

בית משפט השלום בתל אביב דחה היום (שני) את בקשת המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרו של אורי הרוש, החשוד בתקיפתו של גדי קדם, תושב ניר עוז ששכל שישה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר, בהפגנה נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים שנערכה בתל אביב ביום שבת. ביהמ"ש קבע שהוא ישוחרר למעצר בית, והמשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי לשקול ערעור. כמו כן, לחדשות 13 נודע כי המשטרה תגיש ערר על החלטת בית המשפט.

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של הרוש, שנחשד בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש והשתתפות בהתפרעות לאחר הוראת פיזור, לאחר שכאמור תקף את קדם בהפגנה בת"א בשבת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405182318' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='"איזו בעיטה הבאתי לו לראש": תיעוד קשה מתקיפת גדי קדם בהפגנה בת"א' poster='' kid='1_e97poin7' duration='51']

אתמול פורסם כי המשטרה צפויה לזמן לחקירה את קדם, זאת לאחר שפעילי ימין טענו כי הוא זה שתקף ראשון את אחד הפעילים. על-פי סרטונים מאירוע התקיפה ועדי ראייה, צעקות נשמעו לעבר קדם ורעייתו ראומה שנכחה גם היא בהפגנה, ושלדבריה נאמר לה "מנוולת, שמאלנית מסריחה, טוב שהילדים שלכם מתו". קדם הוסיף כי "ביביסט קילל אותנו". לאחר מכן, רעייתו ואחרים ניסו להוריד שלט "שמאלנים בוגדים" שהחזיק אחד הפעילים. בעקבות כך התפתח עימות פיזי, שם לטענת עדי ראייה ראומה הותקפה פיזית.

ההפגנות נגד הממשלה בת"א, הערב
ההפגנות נגד הממשלה בת"א | צילום: דור פזואלו, פלאש 90

לאחר מכן עבר קדם את מעקה הכביש ותקף את אחד הפעילים שנכחו במקום, ומיד אחר כך הותקף בידי כמה אחרים. פעילי הימין טענו כי קדם תקף קודם את הפעילים, דחף אותם ואז הכה את אחד מהם בפניו. בהמשך אדם שאינו היה קשור לאירוע בעט בגדי מספר פעמים כאשר הוא היה שרוע על הכביש, ואחר כך "התגאה" בכך בסרטון בו הוא נשמע אומר "איזו בעיטה הבאתי לו לראש".

בהפגנה בה הותקף קדם בתל אביב השתתפו כ-117 אלף מפגינים, כך על-פי הערכת חברת "Crowd Solutions". בסיום ההפגנה, קרובי משפחות חטופים ופעילים נוספים ירדו לנתיבי איילון וחסמו אותו בשני הכיוונים, בקריאות "לשחרר את כולם עכשיו". לאחר ההפגנה, קדם טען כי "השוטרים מיד תפסו אותנו ואמרו לי שאני עצור. המכה באה מתוכם".