חשד להונאה במיליונים: עשרות כדורגלנים לשעבר נעצרו

על-פי החשד, קבוצת הכדורגל "הפועל קלנסווה" הונתה את הביטוח הלאומי במיליוני שקלים, לאחר שדיווחה שהיא נמצאת בהליכי פשיטת רגל והגישה תביעות - כששחקני הקבוצה המשיכו לקבל את שכרם במזומן. המשטרה: "הונאה מתואמת ומתוכננת"

כדורגל כדור רגל דשא משחק
שחקני כדורגל | צילום: שאטרסטוק

עשרות שחקני כדורגל לשעבר נחקרים במשטרת ישראל בחשד ל"הונאה מתואמת ומתוכננת" לאחר שדיווחו שפשטו רגל, כשבפועל הם ניסו להונות את הביטוח הלאומי בסכומים של מיליוני שקלים. כך התירה לפרסום היום (רביעי) המשטרה.

על-פי החשד, קבוצת הכדורגל הפועל קלנסווה, המנוהלת על-ידי עמותת "אלאהלי כדורגל קלנסווה", דיווחה שהיא נמצאת בהליכי פשיטת רגל והגישה תביעות חוב של שחקנים ועובדים לביטוח הלאומי באמצעות העמותה, בסכום מצטבר של כ-5 מיליון שקלים. כמו כן, נחשד כי העובדים והשחקנים בקבוצה קיבלו את שכרם במזומן וללא כל דיווח על העסקתם לביטוח הלאומי - כל זאת במטרה לקבל כספים במרמה.

המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה, כאשר תחילה אגף החקירות של הביטוח הלאומי אסף מידע אודות חשד להונאה לקבלת דבר במרמה מצד 36 שחקני הקבוצה. במהלך החקירה, עלו ממצאים רבים המצביעים על חשד לביצוע עבירות מרמה, זיוף, שימוש במסמכים מזויפים, קבלת דבר במרמה והגשת תביעות כוזבות לביטוח הלאומי.

החקירה הפכה לגלויה ביום ראשון, ושחקני קבוצת הכדורגל וגורמי הנהלה זומנו לחקירה במשטרת ישראל, שם נחקרו על-ידי חוקרי יחידת ההונאה וחוקרי הביטוח הלאומי. מהמשטרה נמסר כי החקירה בעיצומה.