הקורס היוקרתי - והאישום המסתמן: בן הבכיר במשטרה שממשיך להסתבך

פרסום ראשון: על אף שהתנהלה נגדו חקירה במח"ש בשל ירי בתחנת דלק, בו פצע אדם, הוצא רפ"ק אוהד גולדברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, לקורס יוקרתי - לקראת קידום. היום נמסר לו כי יוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בגין פגיעה בנסיבות מחמירות - אך השתתפותו בקורס לא תיעצר

זמן צפייה: 01:50

פרסום ראשון: לאחר שאתמול פורסם במהדורה המרכזית כי רב פקד אוהד גולדברג נבחר להשתתף בקורס פיקוד ומטה היוקרתי, שלמעשה מאשר קידום לדרגת סגן ניצב, על אף שמתנהלת נגדו חקירה במחלקה לחקירות שוטרים - היום (חמישי) נמסר לקצין כי יוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בגין פציעה בנסיבות מחמירות.

לפני כחצי שנה, נחשף במהדורה המרכזית כי רפ"ק גולדברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג, ירה באזרח בתחנת דלק - לאחר שלטענתו חשב שמדובר בשודד. המשטרה אף העניקה בתחילה תעודת הערכה על כך ש"עצר שודד", אך לאחר מכן, התגלה כי הירי אינו היה מוצדק - והתברר כי קורבן הינו אזרח שהכיר את המוכר בחנות.

עם זאת, ההודעה על הגשת כתב האישום בכפוף לשימוע לא תמנע את השתתפות גולדברג בקורס, כיוון שבמשטרה ממתינים לשימוע - שיתרחש ככל הנראה רק לאחר סיומו.

ראש אמ"ש בועז גולדברג
ראש אמ"ש בועז גולדברג | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הוצאתו של רפ"ק גולדברג לקורס היוקרתי הינה חלק מ"מחטף" של המשטרה, כך לטענת המשרד לביטחון לאומי, יחד עם שורת קצינים בכירים - ובכך המשטרה למעשה כופה את קידומם. בנוסף, הצטרפה לקורס גם העוזרת האישית של ראש אגף משאבי אנוש, שדווקא כן אושרה לקידום והומלצה לתפקיד של רכזת מנהלת רוגלות ו-NSO - אך המנהלת הזו עדיין לא הוקמה ולא אושרה על-ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

סנגורו של השוטר, עו"ד עופר ברטל, מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שיש לנו אפשרות לשכנע את המחלקה לחקירות שוטרים שלא להגיש נגד הקצין כתב אישום".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה הכפופה לשימוע. כשתתקבל החלטה במח"ש ובהתאם לחומר שיתקבל במשטרה יידון הנושא כמו לכל שוטר וקצין אחר בארגון".