3 שנים אחרי: קצינה תבדוק הטרדה מינית של שוטרות ע"י עד מדינה

פרסום ראשון: בחודש מאי 2021 התלוננו שוטרות המשרתות בלהב 433 כי עד מדינה עליו שמרו הטריד אותן מינית. במשטרה הנחו לא להציב סביבו שוטרות נוספות והשתיקו את המקרה, אך למרות זאת נשלחה שוטרת נוספת לשמור על אותו העד - והוטרדה גם היא. כעת, לאחר שנפגשה עם מפקד היחידה - המשטרה מינתה קצינה בודקת מהמטה הארצי

זמן צפייה: 01:33

פרסום ראשון: בחודש מאי 2021 התלוננו שוטרות ביחידת להב 433 כי עד מדינה עליו שמרו הטריד אותן מינית. במשטרה הנחו לא להציב בסביבתו שוטרות נוספות, אך למרות ההנחיה המפורשת, שוטרת נשלחה לשמור על אותו עד - והוטרדה גם היא. כעת, שלוש שנים אחרי, המשטרה מינתה קצינה שתבדוק את האירועים, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

המקרה הושתק בתוך להב 433, ואף אחד לא בדק את התלונות לעומק, עד שלפני כמה חודשים ביקשה השוטרת פגישה עם מפקד להב 433, ניצב מוטי לוי, אז הטיחה בו: "אני יודעת שהיה טיוח ושוטרות מפחדות לדבר, והיו עוד שוטרות שהוטרדו. אני רוצה לדעת למה יצאה הנחייה להשתדל לא לשבץ שוטרות והמפקד הוציא אותי למשימה".

ניצב לוי השיב ואמר כי הוא מכיר אירוע הטרדה נוסף: "בעקבות האירוע שלך מסתבר שהיה אירוע עם בלשית מלהב 433, שאני ביקשתי שהיא תתלונן, אך לא יכולתי לחייב אותה". השוטרת לא ויתרה, שלחה מכתב מעורכת דינה שביקשה למנות קצין בודק - וכך נעשה היום - מונתה קצינה בודקת מהמטה הארצי, שגבתה מהשוטרת עדות ותבדוק מדוע נשלחו שוטרות לשמור על אותו עד, ומה הסיבה להפרת ההנחיה.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: משה שי, פלאש 90

מעורכות דינה של השוטרת, דקלה טוטיאן זייד ותמי קלנברג-לוי, נמסר: "ניצב משנה רונן חכמון, המפקד האחראי ששלח את מרשתנו למשמרת, שלאחריה הוגש כתב אישום פלילי בגין הטרדה מינית, הוא היה גם הממונה הבכיר על אבטחת העד בעת שיצאה הנחיה ברורה שלא לשבץ לאבטחתו נשים-שוטרות מהסיבות הברורות. אנו מצפים מהמשטרה לבדיקה יסודית בדבר הנסיבות שאפשרו את ההטרדה המינית, בעניינו של חכמון. חרף עיתוי הבדיקה, לא נאפשר טיוח של פרשה חמורה זו".

המטה הארצי של משטרת ישראל, משטרה
המטה הארצי של משטרת ישראל | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר: "אבטחת עדי מדינה מתבצעת בהתאם להערכת מסוכנות עיתית וכחלק ממערך האבטחה משולבים שוטרים ושוטרות כאחד. נגד עד המדינה הוגש כתב אישום בגין עבירות מין והוא זוכה על ידי בית המשפט".