חשד בקריית ארבע: מורה בתלמוד תורה ביצע עבירות מין בקטין

מנחם שייבר, בן 30, נעצר בחשד ניצל את מעמדו ותפקידו וביצע מעשים מגונים ומעשה סדום בקטין מתחת לגיל 14. מעצרו הוארך, בית המשפט התיר לפרסם את פרטיו במטרה לאתר קורבנות נוספים

מנחם שייבר, תושב קריית ארבע החשוד בעבירות מין בקטין
מנחם שייבר, תושב קריית ארבע החשוד בעבירות מין בקטין | צילום: דוברות המשטרה

מנחם שייבר, תושב קריית ארבע בן 30 המשמש כמורה בתלמוד תורה בקריית ארבע ובחברון הסמוכה, נעצר בחשד שביצע עבירות מין בקטין מתחת לגיל 14. בדיון שהתקיים אמש (שבת) האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו עד יום רביעי.

על פי החשד, שייבר ניצל את מעמדו ותפקידו וביצע באחד התלמידים בתלמוד התורה מעשים מגונים ומעשה סדום. בית המשפט התיר לפרסם את פרטיו במטרה לאתר קורבנות נוספים ככל שישנם כאלה.

קריית ארבע
קריית ארבע (ארכיון) | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד מורה למתמטיקה בשנות ה-50 לחייו המלמד בחטיבת הביניים באזור המרכז, בגין מעשים מגונים, לאחר שנגע במספר הזדמנויות בישבנן ובחזה של מורות ותלמידות בבית הספר. מכתב האישום עלה כי מהלך עבודתו בבית הספר, ובמספר הזדמנויות, נגע המורה בחזה של שתי מורות מבית הספר. בין היתר עשה זאת באירוע "הרמת כוסית" לקראת חגי תשרי, בחדר המורים ובטיול השנתי.

הנאשם אף נגע בחוזקה בישבנה של תלמידת כיתה ט', אשר בתגובה מיהרה להיכנס לכיתתה. בנוסף, במהלך מבחן במתמטיקה, ניגש הנאשם אל התלמידה כדי לסייע לה, ובעת שהצביע על דפי המבחן הוא שלח את ידו ונגע בחזה שלה. בתום המבחן, כמו גם בהזדמנויות אחרות במהלך השנה, כאשר פגש באותה התלמידה מחוץ לכיתה, נגע בישבנה. הנאשם נגע בישבנה של תלמידת כיתת ט' נוספת, אשר עמדה בסמוך לכיתתה, הניח בהזדמנות אחרת את ידו על החזה שלה ונגע בישנה מספר פעמים נוספות, כאשר עבר לידה במסדרון בית הספר.

כתב האישום מייחס לו ריבוי עבירות של מעשה מגונה באדם וריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 16. בהתאם להחלטת בית המשפט, חל איסור לפרסם כל פרט שעלול להוביל לזיהוי הנאשם או המתלוננות.