במחאה על הרעת התנאים: אסירים פליליים פותחים בשביתת רעב

התארגנות גדולה של אסירים פלילים הודיעה כי בכוונתם לפתוח בשביתת רעב החל ממחר, עקב היחס הקשה בבתי הסוהר והרעת תנאי הכליאה. לטענתם, מאז כניסתו של נציב שב"ס החדש קובי יעקובי חלו שינויים מרחיקי לכת בכל מה שקשור למשמעת והתנהלות מול צוות הסוהרים

מפקדת מחוז מרכז של שב"ס
מפקדת מחוז מרכז של שב"ס | צילום: חדשות 13

אסירים פליליים המשתייכים כמעט לכל ארגוני הפשיעה קובלים על היחס הקשה בבתי הסוהר והרעת תנאי הכליאה שלהם, והתארגנות גדולה של אסירים הודיעה היום (שני) כי בכוונתם לפתוח בשביתת רעב החל ממחר וללא הגבלת זמן.

האסירים טוענים כי היחס הקשה והרעת התנאים שלהם כוללים אלימות מצד הסוהרים ושינה על רצפת הכלא. לטענתם, מאז כניסתו של נציב שב"ס החדש, רב-גונדר קובי יעקובי, חלו שינויים מרחיקי לכת בכל מה שקשור למשמעת והתנהלות מול צוות הסוהרים. גם תנאיהם של אסירים פליליים בכירים כמו ראשי ארגוני הפשע עודה קוטייר וניבי זגורי הורעו.

שביתת האסירים בבית הסוהר
שביתת האסירים הפליליים

רב-גונדר יעקובי הפסיק את כל ההטבות שהיו רגילים אליהם האסירים המשתייכים לארגוני פשיעה, וקידם אפס סובלנות כלפי עבירות משמעת - שהיום כמעט כולם הופכים לכתבי אישום פלילים. כמו כן טוענים האסירים כי חלה הרעה בתנאי האסירים הפלילים הבכירים, כמו ראשי ארגוני הפשע עודה קוטייר, ניבי זגורי ג׳רושי ואחרים.