דקר וחנק את שכנו בתום בילוי משותף: פוענח הרצח במושב בשרון

המשטרה פיענחה את רצח יאיר בוזגלו (36), שאותר לפני כחודש ללא רוח חיים במושב נווה ימין בשרון. כתב אישום הוגש נגד שכנו, אולג סרנקוב (41), שנעצר זמן קצר לאחר מכן בחשד לביצוע המעשה

זמן צפייה: 01:17

היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחה לפענח את רצח יאיר בוזגלו (36) לפני כחודש, במושב נווה ימין בשרון. היום (חמישי) הוגש כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות נגד שכנו של בוזגלו, אולג סרנקוב (41), שנעצר זמן קצר לאחר מכן בחשד לביצוע הרצח האכזרי.

האירוע התרחש כאמור לפני כחודש, אז התקבל דיווח מחברו של בוזגלו על כך שהוא אינו זמין "באופן חשוד". ניידת משטרה הגיעה לביתו - והשוטרים איתרו את המנוח שרוע על הרצפה. הם בודדו את הזירה, "ובתום הערכת מצב הטיל מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, שהפעילה מיד את כלל האמצעים הטכנולוגים לשם קידומה, לרבות איסוף ממצאי תיעוד, ממצאים פורנזיים, תשאול קרובים וסריקות אחר מסלול פוטנציאלי של המלטות חשוד במעשה.

מד"א זירת הרצח בדרום השרון
זירת הרצח בדרום השרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

"לאחר זיהוי המנוח", נמסר מהמשטרה, "החלה היחידה באיתור קרובי משפחה ומכרים, לשם בחינת רקע ונסיבות, לרבות קשרי חברו. עם התפתחות החקירה, עלה חשד כי שכנו של המנוח, אולג סרנקוב, הוא חשוד פוטנציאלי בשל ההיכרות המוקדמת בין השניים וההתנהלות הפלילית החשודה בקרבת הזירה במהלך הלילה - כיממה שקדמה לאיתור המנוח - כשבזמן זה משך כספים מחשבונו של המנוח באופן חשוד, ויום למחרת אף הזמין נערות ליווי ושילם באמצעות כרטיס האשראי של המנוח".

"בהתאם לממצאים, עיכבו בלשי היחידה את החשוד במעורבות תוך מספר שעות לאחר איתור גופת המנוח, והצליחו 'לשרטט ציר תנועה פוטנציאלי' של החשוד טרם הרצח ולאחריו, ובסריקות איתרו בפח אשפה ממצאים הקושרים את החשוד לרצח, ובכלל זה כפפות, סכין ונעליים הנושאים סימני דם של המנוח. כאמור החשוד נעצר לחקירה ובהמשך מעצרו הוארך ברצף בבית המשפט, בהתאם לממצאי החקירה וצורכיה, והיום הוגש כתב האישום נגדו על-ידי פרקליטות מחוז מרכז בבית המשפט המחוזי לוד".

זירת תאונת פגע וברח בראשון לציון
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כאמור, חקירת הרצח החלה עם קבלת הדיווח מחברו של בוזגלו כי הוא איתר אותו במתחם הדירות בדרום השרון בו שהה, כאשר הוא כפות בידיו וברגליו וכשפניו מכוסות. תחילה התעורר חשד לאירוע פח"ע בשל העובדה שהנרצח הוא "אדם נורמטיבי העובד כסוכן ביטוח", אך החשד נשלל במהירות.

בתוך זמן קצר, המשטרה החלה לחשוד בסרנקוב, שלאחרונה עבר להתגורר בשכנות לבוזגלו. התברר כי השניים הכירו ואף יצאו לבלות יחד בת"א ביום שלפני הרצח. חרף הראיות הרבות הקושרות את הנאשם למעשה, סרנקוב המשיך לטעון כי המשטרה מפלילה אותו במעשה, וכי אין לו קשר לאירוע.