ירי, רימונים וסחיטה: כתב אישום נגד חוליה של ארגון הפשע אבו לטיף

אחרי שבתחילת החודש פשטו שוטרי מחוז צפון על מספר יעדים המקושרים לארגון הפשיעה, כתב אישום הוגש נגד רביע אבו שאהין ומרון טאנוס, המוגדרים "דמויות משמעותיות בארגון". הם מואשמים בירי מאסיבי לעבר עסק והשלכת רימון רסס - במטרה לסחוט כספים

זמן צפייה: 00:50

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום נגד חוליה של ארגון הפשע אבו לטיף, המעורבת באירועי ירי והשלכת רימון לעבר אנשי עסקים בצפון. האישום החמור הוגש נגד שני חשודים בתום מספר חודשי חקירה סמויה של המשטרה, עם בקשה למעצרם עד תום ההליכים נגדם.

"ארגון אבו לטיף, שנקשר לפעילות עבריינית ענפה ועל-פי החשד גם למקרי רצח אכזריים, הוא יעד של מחוז צפון בשנים האחרונות. במהלך המאבק בארגון, ובשל החשש של אזרחים להתלונן, המשטרה פועלת במגוון שיטות ואמצעים בכדי להביא למיטוט הארגון", נכתב בהודעת המשטרה.

ארגון הפשע "אבו לטיף
הנזק הנגרם למבנה מהשלכת הרימון ע"י החשודים | צילום: דוברות המשטרה

חקירת המשטרה נפתחה בנושא לאחר שהתקבלו בחודשים האחרונים דיווחים משני בעלי עסקים בצפון אודות ירי לעבר מתחם עסקים, והשלכת רימון רסס לעבר בית ברמת הגולן ובמעלות תרשיחא. במהלך החקירה, לא עלה מצד קורבנות האירוע רקע לתקריות או חשודים פוטנציאליים.

"בשל העיסוק היומיומי של מחוז צפון במלחמה בארגון הפשע אבו לטיף, עלה החשד כי אירועים אלו בוצעו על-ידי אנשי הארגון במטרה לסחוט כספים מבעלי העסקים תוך הטלת מורא ופחד" מסרה המשטרה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406281153' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='סגן ניצב מוטי אולברג, ראש מפל"ג מבצעים בימ"ר צפון' poster='' kid='1_xvnffcda' duration='41']

עם הפיכת החקירה לגלויה בתחילת יוני, פשטו כוחות משטרה על מספר יעדים המקושרים לארגון הפשע, ועצרו שני חשודים המוגדרים דמויות משמעותיות בארגון: רביע אבו שאהין (27), תושב בוקעאתא, ומרון טאנוס (23), תושב מגאר. המשטרה עצרה את השניים בעת שהיו בתנועה ברכב שכור בצפון הארץ.

מהחקירה עלה כי השניים ביצעו ירי מאסיבי לעבר עסק במעלות תרשיחא ברכב מסוג סקודה, אשר היה מעורב מספר שבועות קודם לכן באירוע השלכת רימון רסס לעבר ביתו של איש עסקים מרמת הגולן. עוד עולה כי בין שני האירועים הרכב המבצעי ששימש את החוליה הוסלק בתוך מטע זיתים בצפון הגולן.