פרקליטו של נתניהו לביהמ"ש: רה"מ יוכל להתחיל להעיד רק במרץ 2025

עו"ד עמית חדד פנה לבית המשפט ואמר כי ראש הממשלה יוכל להתחיל להעיד במשפטו רק כחצי שנה לאחר תום פגרת בית המשפט, בשל המלחמה המתמשכת ומכיוון שלטענתו מדובר בהליך משפטי "מורכב ויוצא דופן בהיקפו"

זמן צפייה: 01:04

עורך הדין עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פנה הערב (רביעי) לבית המשפט ואמר כי רה"מ יוכל להתחיל להעיד במשפטו רק בחודש מרץ 2025, זאת בשל המלחמה המתמשכת ומכיוון שלטענתו מדובר בהליך משפטי "מורכב ויוצא דופן בהיקפו".

"ההגנה תוכל להיערך לשמיעת תחילת פרשת ההגנה כ-6 חודשים לאחר תום פגרת בית המשפט", כתב עו"ד חדד, "שהינם למעשה כ-5 חודשי עבודה בהתחשב בקיומה של פגרת חגי תשרי, ולהתחיל את שמיעת פרשת ההגנה בחודש מרץ 2025".

"יודגש, כי גם במשך התקופה האמורה לא תהא הפסקה בהתנהלות המשפט, שכן כמפורט לעיל, תקופה זו תיוחד, בחלקים ניכרים, למיצוי הדיון בטענות ההגנה מן הצדק, לרבות אפשרות לשמיעת עדים רלבנטיים", הוסיף, "יודגש, כי פרק הזמן הנדרש הוא סביר ואף מצומצם, בוודאי בשים לב להיקפו האדיר של ההליך שבכותרת".

עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בחודש שעבר העיד שר המשפטים יריב לוין בתיק 2000, בו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. לוין התייחס לקשר של רה"מ עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, ואמר: "לא ידעתי על מערכת היחסים בין נתניהו למוזס. שמעתי על כך מהתקשורת. זה לא סוד שנתניהו לא רחש חיבה ל'ידיעות', הוא תמיד בא אלינו בטענות שאנחנו יותר מדי בקשר איתם. אמרתי לו, 'מה אתה רוצה? ב'ישראל היום' מתעלמים ממני'".

באשר למוזס עצמו, אמר לוין כי "הדבר שהכי הטריד אותו היה סוגיית 'ישראל היום'. הוא אמר שזה יביא כיליון על 'ידיעות אחרונות'. אמרתי לו שמה שיחליט ראש הממשלה - נפעל לפיו". לדבריו של לוין, "מוזס אמר ש'ישראל היום' זה שופר של הליכוד. הטענה שלו היתה שזה לא הוגן. באופן אישי, חשבתי שיש בדבריו מן הצדק".