"בנט = קליע": כתב אישום נגד תושב השרון שאיים על רה"מ לשעבר

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד דומיטרו חירקיאלי (29) מהוד השרון, בגין עבירות של איומים כלפי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ונשיאת נשק שלא כדין, לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונה בה הוא נראה אוחז באקדח שנשא ללא רישיון, כשאצבעו על ההדק, וכתב: "בנט = קליע, ביבי = סמל כתב ומדליית זהב"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בבית המשפט
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום כנגד דומיטרו חירקיאלי (29) מהוד השרון בגין איומים כלפי רה"מ לשעבר נפתלי בנט במהלך התקופה בה כיהן כראש הממשלה, לאחר שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו תמונה בעלת אופי מאיים כלפיו. בנוסף, הוא מואשם בנשיאת נשק שלא כדין.

על-פי כתב האישום, חירקיאלי התגורר באותה תקופה בעיר אריאל, והחזיק חשבון פייסבוק תחת השם "דימה אסלן". הוא הצטלם עם אקדח אותו נשא על גופו ללא רישיון, כשאצבעו על ההדק, בעודו מיישיר מבט רציני למצלמה. חירקיאלי פרסם את התמונה בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב לצידה: "בנט = קליע, ביבי = סמל כתב ומדליית זהב". הוא אף הגדיר את הפוסט כתמונת הרקע הקבועה בחשבון הפייסבוק האמור.

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו
אילנה ספורטה חניה, הנאשמת בשליחת מכתבי האיום לרה"מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

כזכור, באותה העת דווח גם כי נשלחה אל ראש הממשלה דאז בנט מעטפה שכללה מכתב איומים ברצח, בצירוף כדור נשק. אילנה ספורטה חניה בת ה-66 מאשקלון הורשעה בגין העבירות, ונידונה לשנה וחצי מאסר לפני כשמונה חודשים.

חניה שלחה שני מכתבי איום לבנט, כאשר בראשון היה כתוב "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט, ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר", ובמכתב השני נכתב: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".

המכתב שנשלח לגילת בנט
המכתב שנשלח לגילת בנט

המכתב הראשון התקבל במכללת רעננה, בה עובדת מעת לעת גילת בנט, רעייתו של רה"מ לשעבר, והמכתב השני שמוען לבית המשפחה ברעננה התקבל ביחידת הבידוק במרכז המיון הארצי של דואר ישראל במודיעין. הראיות נגד ספורטה חניה כללו חוות דעת של גרפולוג, שקבע כי כתב ידה הוא זה שמופיע על המעטפה, וצילומי אבטחה ממשרדה, שם רואים אותה עם כפפות מכניסה דף לשקית.