ללא עבירות טרור: כתב אישום יוגש נגד הפלסטיני שרצח את איש השב"ס

שב"כ וימ"ר ירושלים פענחו את רצח יוחאי אבני לפני כחודש בדירתו ביישוב גבעון החדשה שבבנימין, והצהרת תובע הוגשה נגד אבראהים מנצור, בן 22 מהכפר בידו, לקראת הגשת כתב אישום - שלא יכלול מניע לאומני. שני קרובי משפחתו של מנצור שוחררו ממעצר לאחר שחקירתם שללה מעורבות שלהם במעשה הרצח האכזרי

זמן צפייה: 00:40

שב"כ והיחידה המרכזית של המשטרה במרחב ירושלים פענחו את רצח איש השב"ס יוחאי אבני, שנדקר למוות בדירתו בגבעון החדשה שבבנימין לפני כחודש, והצהרת תובע הוגשה הבוקר (שלישי) נגד אבראהים מנצור, פלסטיני כבן 22, תושב הכפר בידו שבהרי ירושלים, עצור ביטחוני לשעבר המשויך לחמאס. מעצרו הוארך בשמונה ימים נוספים, ובימים הקרובים תגיש נגדו הפרקליטות הצבאית כתב אישום בגין רצח - שלא יכלול מניע לאומני ועבירות של טרור.

במסגרת החקירה עצרו שני חשודים נוספים, קרובי משפחתו של הרוצח, אך חקירתם שללה מעורבות שלהם במעשה הרצח האכזרי, שבוצע על-ידי הרוצח לבדו. כמו כן, בחקירה לא עלה כל מידע שיכול להצביע על קשר בין מקום עבודתו של יוחאי בשב"ס לרצח, או כל אפשרות להיכרות מוקדמת ביניהם.

זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה | צילום: דוברות המשטרה

ב-8 ביולי נמצא אבני כשהוא ללא רוח חיים עם פצעי דקירה רבים בגופו בבית מגוריו בגבעון החדשה, ומיד הוזעקו למקום כוחות משטרה של מחוז ירושלים יחד עם גורמי החירום וההצלה. יומיים לאחר הירצחו, נעצר מנצור בחשד לביצוע העבירה ונחקר על ידי שב"כ והמשטרה, ומאז הוארך מעצרו.

זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה
זירת החשד לרצח של איש שב"ס בגבעון החדשה | צילום: דוברות המשטרה

עוד עלה מהחקירה כי יום לפני שנמצאה גופתו של אבני, במהלך שעות הלילה, הגיע החשוד לגבעון החדשה כשהוא ללא היתרי שהייה בישראל, וניסה לפרוץ למספר בתי מגורים בישוב ללא הצלחה. לבסוף הצליח לפרוץ לביתו של אבני, ונכנס אליו דרך החלון, בשעה שישן. לפי ממצאי החקירה, במקום התפתח מאבק פיזי, שבמהלכו דקר מנצור את אבני ורצח אותו.

יוחאי אבני בן ה-40, איש השב"ס שנרצח בדירתו בבנימין
רס"מ יוחאי שרגא אבני | צילום: באדיבות המשפחה
הלווייתו של יוחאי אבני, איש השב"ס שנרצח בבנימין
הלווייתו של יוחאי אבני, איש השב"ס שנרצח בבנימין | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר הרצח, גנב מנצור מספר פריטים ונמלט עמם מהזירה. לפני שעזב את הדירה הוא הצית אש בתוכה, וכתוצאה מכך פרצה שריפה שנכבתה מעצמה בתוך זמן קצר. הוא נמלט מהמקום, ובדרכו לבית מגוריו שרף את הפריטים שגנב מדירתו של המנוח.