פרסום ראשון: המחטף בקורס הקצינים היוקרתי של המשטרה

פרסום ראשון: רגע לפני סיום כהונתו של המפכ"ל שבתאי, במשרד לביטחון לאומי טוענים כי במשטרה עושים מחטף ושולחים שורה של קצינים בכירים לקורס פיקוד ומטה היוקרתי - וכופים למעשה את קידומם. בין הקצינים שנשלחו לקורס: בנו של ראש אגף משאבי אנוש והעוזרת שלו

זמן צפייה: 01:45

פרסום ראשון: רגע לפני סיום כהונתו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, במשרד לביטחון לאומי טוענים כי במשטרה עושים מחטף ושולחים שורה של קצינים בכירים לקורס פיקוד ומטה היוקרתי - וכופים למעשה את קידומם, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית.

לפי הנוהל החדש במשטרה, מי שיוצא לקורס פו"מ היוקרתי הוא למעשה מאושר לקידום. שבוע לאחר שהתחיל הקורס הנוכחי, הצטרפו אליו שבעה קצינים - בהם קצין שנמצא בעיצומה של חקירת מח"ש - רב-פקד אוהד גולדברג, בנו של ראש אגף משאבי אנוש במשטרה שצפוי גם הוא לסיים את תפקידו בקרוב.

בנוסף, הצטרפה לקורס גם העוזרת האישית של ראש אגף משאבי אנוש, שדווקא כן אושרה לקידום והומלצה לתפקיד של רכזת מנהלת רוגלות ו-NSO - אך המנהלת הזו עדיין לא הוקמה ולא אושרה על-ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

המפכ"ל קובי שבתאי במצעד הגאווה בירושלים
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מהמשרד לביטחון לאומי נשלח מכתב למפכ"ל ולראש אגף משאבי אנוש, ובו נכתב: "ההחלטה האמורה שהתקבלה על ידכם, ולפיה קצינים המועמדים לקידום יצאו לקורס פו"מ עוד בטרם החלטת השר - חורגת מההליך התקין, ואף עלולה ליצור הסתמכות משמעותית ושגויה של קצינים אלה למינויים לתפקיד של קצין בכיר. לאור כל אלה נכון יהיה לבטל את זימונם של השוטרים הללו לקורס פו"מ ולדבוק ביישום הנוהל העדכני כמתבקש".

ראש אמ"ש בועז גולדברג
ראש אמ"ש בועז גולדברג | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מהמשטרה נמסר בתגובה: "תוספת קצינים לעתודה פיקודית הינה הליך פנים ארגוני שאין לו קשר להתנהלות מול המשרד לביטחון לאומי. הקצינים שובצו כדין להשתתפות בקורס".