14 שנות מאסר לצעיר שהתעלל בחוסים: "מעשים שפלים ואכזריים"

ביהמ"ש המחוזי בלוד גזר 14 שנות מאסר בפועל על לאית סלאמה, תושב קלנסווה בן 24, אשר בעת עבודתו כמטפל במעון "בני ציון" לחוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים בראש העין התעלל ב-17 מהם ותקף אותם, במאות הזדמנויות שונות. בנוסף נגזר עליו פיצוי בסך 150 אף שקלים. "הפך את חייהם של החוסים לסיוט מתמשך"

מעון חוסים "בני ציון" בראש העין

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (חמישי) 14 שנות מאסר בפועל על לאית סלאמה, תושב קלנסווה בן 24, אשר בעת עבודתו כמטפל במעון "בני ציון" לחוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים בראש העין התעלל ב-17 מהם ותקף אותם, במאות הזדמנויות שונות. הוא הורשע בעבירות רבות של התעללות בחסר ישע ותקיפה בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, ובנוסף נגזר עליו פיצוי בסך 150 אף שקלים.

סלאמה עבד בין השנים 2033-2017 כמטפל במעון החוסים, ונמנה עם צוות אשר הופקד על טיפול בכ-17 דיירים בגילאי 20-50, בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים המאופיינים בין היתר במוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, אפילפסיה ועוד. מתוקף תפקידו כמטפל במעון, היה עליו לדאוג לצרכיהם היומיומיים של החוסים, לרבות האכלה, קילוח והלבשה.

בגזר הדין הודגש כי כתב האישום המתוקן מגולל מאות מעשי תקיפה שפלים ואכזריים, שביצע הנאשם במהלך כחודשיים, בלא מורא, תחת עין המצלמה, בחוסים שהיו תחת השגחתו ובטיפולו, הן במהלך הטיפול השגרתי בהם והן בשעות הפנאי כשהם עסוקים בשלהם. זאת במטרה להטיל מרותו, להענישם או להפחידם ותוך ניצול פערי הכוחות בינו לבינם, כשהחוסים הם חסרי ישע וחסרי אונים ולעיתים כלל לא מודעים לזכויותיהם, ואף אין ביכולתם או בידיעתם להתלונן על סבלם ומצוקותיהם או להתגונן מפניו.

תיעוד ההתעללות במעון החוסים "בני ציון"
תיעוד ההתעללות במעון החוסים "בני ציון"

לפי כתב האישום, הנאשם הפך את חייהם של החוסים לסיוט מתמשך. בין היתר הוא הכה אותם נמרצות בראשם ובגופם, הטיחם בחוזקה למיטות, לספות ולקיר, סטר להם בפניהם, גרר אותם בכוח בבגדיהם, הכה בהם במוט של מגב ובחפצים שונים, נשך אותם, דרך על ראשם ברגליו, לפת את צווארם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום, ירק עליהם, הצית אש בפני חוסים, בידם, ובצמוד לאיבר מינם, נגע ואחז באיבר מינם, כרך חבל סביב גופם וסביב צווארם והצליף באמצעותו, וחנק אותם תוך שהוא חוסם את איברי נשימתו. באחת ההזדמנויות הטיל הנאשם את מימיו על מיטת חוסה והשכיב אותו על המיטה הרטובה משתן.