בחשד לשחיתות חמורה: נעצרו עובדים בעיריית תל אביב

פרסום ראשון: בתום חקירה סמויה, חוקרי להב 433 פשטו על עיריית תל אביב ועצרו מספר עובדים, בניהם בכירים. החשד: מכרזים בהיקף של מאות מיליוני שקלים הוטו לטובת גורמים עברייניים, במסגרת מערכת תן-וקח עם עובדי עירייה

זמן צפייה: 00:56

פרסום ראשון: חוקרי יחידית להב 433 פשטו היום (ראשון) על עיריית תל אביב ועצרו מספר עובדים, בהם בכירים, בעקבות חשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. בסך הכל נעצרו במסגרת החקירה 13 בני אדם.

המעצרים בוצעו בסיומה של חקירה סמויה שהפכה לגלויה הבוקר, ונוהלה בחודשים האחרונים על ידי היחידה הארצית למלחמה בפשיעה החמורה. על-פי החשד, גורמים עבריינים יצרו קשרים עם עובדי עירייה - שהטו בעבורם מכרזי עבודה, בעיקר באגף התברואה, בשווי של מאות מיליונים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2405200803' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='פשיטת חוקרי להב 433' poster='' kid='1_59y8szf6' duration='89']

חשד לשחיתות בעיריית תל אביב
חשד לשחיתות בעיריית תל אביב | צילום: דוברות המשטרה
חשד לשחיתות בעיריית תל אביב
צילום: דוברות המשטרה

בחקירה עלה כי בתמורה להטיית המכרזים, עובדים בחברות ניקיון פעלו לקידום ענייניהם בעירייה באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה ולמקורביהם. חלק מהעצורים הבוקר חשודים גם בניגוד עניינים וביצוע עבירות מרמה.

מהמשטרה נמסר כי כל החשודים שנעצרו מובאים בשעה זו לחקירה במשרדי היחידה, שבסיומה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון, בהתאם לממצאי החקירה.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13
עו״ד יקי קהן
עו״ד יקי קהן
עו"ד ווליד כבוב
עו"ד ווליד כבוב

עו"ד יקי קהן, המייצג את אחד החשודים, מסר: "אגיב באופן ענייני בבית המשפט. להערכתי מדובר בעוד יריית פתיחה דרמטית שתהפוך לכלום ושום דבר". עו"ד ווליד כבוב, המייצג שלושה מהחשודים, מסר: "ניסיון העבר לימד שפרשיות מעין אלו, אשר לרוב זוכות לכינויים בומבסטיים, כותרות צהובות ויש לומר סקסיות, מסתיימות בלא כלום".