אחרי יותר משנה: נעצרו חשודים ברצח המאבטח של ראש העיר טייבה

המשטרה עצרה בשכם שני חשודים במעורבות ברצח אדיר גאנם באפריל אשתקד, שהיה המאבטח של ראש העיר טייבה. השניים, לפי החשד, ברחו ליהודה ושומרון מיד לאחר האירוע. הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם

זמן צפייה: 00:27

בתום חקירה סמויה, הצליחה היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה לאתר הבוקר (שלישי) בשכם שני חשודים במעורבות ברצח של אדיר גאנם (26), שהיה המאבטח של ראש העיר טייבה, באפריל אשתקד - ועצרה אותם. תיעוד המעצר - בפתח הידיעה.

מהמשטרה נמסר: "ימ"ר מרכז פתחה בחקירה מואצת בשיתוף עם שב"כ באפריל 2023, בעקבות רצח המאבטח של ראש העיר טייבה, כשעל-פי החשד שני העצורים - תושבי העיר - ברחו ליהודה ושומרון במטרה להימלט מהדין. כאמור, חקירה מואצת של היחידה המרכזית במחוז מרכז חשפה את זהות החשודים, תוך ניסיון לאתרם במהלך שהייתם בבריחה ובתנועה כל העת בשטחים והבוקר, בפעילות מבצעית ממוקדת, לוחמי הגדעונים - יחידה 33 בלהב 433 - עצרו אותם. השניים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר.

עוד נמסר כי "בהתאם לצורכי החקירה וממצּאיה, החשודים יובאו הבוקר לדיון בבימ"ש בבקשה להאריך מעצרם".

זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שיבח את הימ"ר ולהב 433, והדגיש כי "המעצר הוא תולדה של חקירה נחושה ויכולת מבצעית המדגישות כי ידה הארוכה של משטרת ישראל מגיעה בזמן הנכון לכל מקום כדי לכלוא אחר סורג ובריח את החשודים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "הפעילות המופתית של ימ"ר מרכז של המשטרה שחשפו את האמת ואיתרו את רוצחי מאבטח ראש עיריית טייבה היא חשובה ביותר ומעבירה מסר לאירגוני הפשע - המשטרה תגיע לכל מקום בו יסתתרו. משבח את מפקד מחוז מרכז וכלל הכוחות שהיו שותפים לחשיפה והביאו לתפיסת הרוצחים המתועבים. המדיניות שלי למשטרה ברורה: אפס סבלנות ומלחמה עיקשת בפשיעה בחברה הערבית ובארגוני הפשע".