המפכ"ל: "הכרזנו מלחמה על ארגוני הפשיעה"

רב-ניצב לוי אמר בטקס הענקת דרגות ל-15 ניצבים, כי המשטרה החלה ב"מבצע בלימה": "קורא לכל ארגוני הפשיעה - תחזרו למוטב אחרת המפקדים כאן יעשו כאן הכל כדי להצר את צעדיכם"

מפכ"ל המשטרה דני לוי
מפכ"ל המשטרה דני לוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל רב-ניצב דני לוי אמר היום (שני) בטקס הענקת דרגות ל-15 ניצבים, כי המשטרה "הכריזה מלחמה על ארגוני הפשיעה". לדבריו, "התחלנו במבצע בלימה ואני קורא לכל ארגוני הפשיעה - תחזרו למוטב אחרת המפקדים כאן יעשו כאן הכל כדי להצר את צעדיכם".

לפני כשבוע וחצי, בעקבות הפיגוע הפלילי ברמלה, פורסם ב"זמן שישי" בחדשות 13 כי המפכ"ל הטיל על ראש אגף החקירות החדש, ניצב בועז בלט, את המשימה להשיב את השימוש בתוכנות הרוגלה למשטרת ישראל, במסגרת חקירת עבירות רצח והריגה. סביב השימוש ברוגלות נרשמו חילוקי דעות עד עתה, כשמצד אחד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הביעה נכונות לשימוש ברוגלות במסגרת חקירות של כל העבירות מסוג פשע, ובהן עבירות טוהר מידות - בעוד שבצד השני השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי השימוש בהן צריך להיעשות רק במקרים של עבירות רצח.

זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת פיצוץ הרכב ברמלה
זירת פיצוץ הרכב ברמלה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

קודמו של רנ"צ לוי בתפקיד המפכ"ל, קובי שבתאי, יחד עם אגף החקירות, צידדו דווקא בעמדת הפרקליטות והיועמ"שית, וטענו כי תוכנות הרוגלה צריכים לשמש גם במסגרת חקירות הקשורות לעבירות טוהר מידות. בביקור בזירת פיצוץ הרכב ברמלה, אמר המפכ"ל לוי: "זהו אירוע חמור ביותר שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מאלימות של עבריינים. מחוז המרכז מתוגבר מזה שבוע וחצי, ובהנחיה שלי ימשיך להיות מתוגבר. אני פה מצהיר - אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שעשה את העוולה הזאת".

עוד אמר המפכ"ל: "הבטחנו ונקיים - לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, וברגע שהוא עושה את זה אנחנו נהיה פה ונרדוף אותו עד שנשיג אותו כפי שאנחנו יודעים לעשות. עצוב מאוד מה שקרה פה היום, שאנשים תמימים שבאים לחנות מכולת נפגעים. אין לזה מקום במדינת ישראל, בטח לא כשמשטרת ישראל חרטה על דגלה לטפל בדבר הזה".