פחות שכר טרחה ועיקולים: התיקון שיקל על חייבים להוצאה לפועל

לפי ההצעה של השר יריב לוין, שמהווה תיקון לחוק ההוצאה לפועל, שכר הטרחה של עורכי דין בתיקים של עד 4,500 ש"ח יוגבל לעד 450 שקלים, במקום סכומים גבוהים בהרבה. בנוסף, עיקול מטלטלין בבתי חייבים ייאסר על חובות הנמוכים מ-35 אלף ש"ח

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוק שקובע כי יאסרו גביית שכר טרחת עורכי דין מופקע ועיקול מטלטלין בגין חובות קטנים, עבר בכנסת במהלך הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה. את ההצעה, שמהווה תיקון לחוק ההוצאה לפועל, יזם שר המשפטים יריב לוין.

הצעת החוק קובעת ששכר הטרחה של עורכי דין בתיקים של עד 4,500 ש"ח יוגבל לעד 450 שקלים, במקום סכומים גבוהים בהרבה. בנוסף נקבע שעיקול מטלטלין בבתי חייבים, שהינו אקט משפיל וטראומטי לחייב ולמשפחתו, ובדרך כלל אינו יעיל לפרעון החוב, ייאסר כל עוד גובה החוב נמוך מ-35,000 ש"ח.

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לוין התייחס: "התיקון הוא בשורה חברתית מהחשובות שחוקקה הכנסת בשנים האחרונות. משרד המשפטים בראשותי פועל וימשיך לפעול למען האינטרס הציבורי הרחב ולעשיית צדק חברתי. תמו הימים שבהם האינטרסים הצרים של גילדות מקצועיות או של קבוצות כוח קטנות הכתיבו את מדיניות המשרד. אני מבקש להודות למשנה ליועמ"שית, עו"ד מאיר לוין ולמערך ייעוץ וחקיקה וכן לרשות האכיפה והגבייה בראשות עו"ד אורי ולרשטיין על שיתוף הפעולה בקידום התיקון לחוק".