בתום מאבק בסרטן: הזמר אדם הלך לעולמו בגיל 64

הזמר, המוזיקאי והשחקן, שנולד בשם חיים כהן, הלך לעולמו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן. בשנות ה-80 נחשב לאחד מאלילי הנוער הגדולים ביותר בארץ. בין להיטיו: "סוד" ו"אין מוצא". הוא הותיר מילים שביקש לפרסם לאחר מותו: "תודה על האהבה, תודה על כל אדם שפגשתי, תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בהשבת החטופים - אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים". הלווייתו תתקיים ב-19:00 בחיפה

זמן צפייה: 05:06

אבל כבד בעולם התרבות: בית החולים איכילוב בתל אביב הודיע הבוקר (חמישי) כי הזמר והשחקן אדם (חיים כהן) הלך לעולמו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן. הלווייתו תתקיים הערב ב-19:00 בבית העלמין שדה יהושע (כפר סמיר) שבחיפה.

מהמוסד הרפואי נמסר כי הוא הותיר אחריו מילים אחרונות שאותן ביקש לפרסם לאחר לכתו: "אם אתם קוראים את המילים האלה, סימן שאני בעולם שכולו טוב. ככה אומרים, עוד לא יכול להמליץ. אני רוצה להודות על המסע המופלא והבלתי ייאמן בחיים האלה. עשיתי המון, הייתי טוטאלי, הלכתי עד הקצה בכל דבר - באהבה, בחברות, ביצירה. נשארו לי כמה חלומות לא סגורים, אבל לא המון. תודה על האהבה, תודה על כל אדם שפגשתי או השפעתי בצורה זו או אחרת. תודה על החיים. אם לא הצלחתי לסייע מלמטה בעניין השבת החטופים - אנסה לפעול מלמעלה. תהיו טובים".

צפו: "בלדה לחיים" - המאבק של אדם

הזמר אדם
הזמר אדם | צילום: משה שי, פלאש 90

חיים כהן, שכאמור היה מוכר בשם הבמה "אדם", נולד ב-1960 בעכו. בתום שירותו הצבאי עבר לחיפה ובהמשך לתל אביב - שם רקד משחק וריקוד. בשנות ה-80' הקים עם רפי פרסקי את להקת "כתם", שהופיעה בעיקר במועדון "הפינגווין". ב-1985 השתתף בקדם-אירוויזיון, כשהיה רקדן וזמר ליווי של יזהר כהן בשיר "עולה עולה" - וייצג את ישראל באירוויזיון באותה שנה. לאחר מכן יצא לקריירה עצמאית בצרפת, ב-1986, בשם הבמה "כריס לייף". הוא הקליט שלושה שירים באנגלית: "Gypsy Lady" ,"Living Alone" ו-"No More Light" - שזכה גם לגרסה עברית בשם "אין מוצא".

עם חזרתו לארץ, הקליט את אלבום הבכורה שלו "סוד", שיצא לאור באפריל 1987, והופק בידי יזהר אשדות, שבו הופיעו בין היתר השירים "תמונות", "נוסע רחוק" ו"אין מוצא". האלבום הוכתר כהצלחה מסחררת - והפך את אדם לכוכב נוער. בעקבות הצלחת האלבום, הוא השתתף באותה שנה לראשונה בפסטיגל עם השיר "לא לוקח בקלות" - וזכה במקום הראשון.

 

 

 

 

ב-1988 יצא אלבומו השני, שמתוכו זכה השיר "מצטער" בתואר "שיר השנה" במצעד הפזמונים של רשת ג'. באותה שנה זכה אדם בתואר "זמר השנה". גם בשנה זו הוא השתתף בפסטיגל - וזכה במקום הראשון עם השיר "אל תשכח" שכתב אהוד מנור. בשלהי 1989 ראה אור אלבומו השלישי, "חופשי", שאותו עיבד והפיק מתי כספי. את השירים כתבו אהוד מנור, אסתר שמיר ומאיר גולדברג.

בדצמבר 1990 השתתף וזכה בפעם הרביעית ברציפות בפסטיגל, עם השיר "מתנשקים בצרפתית", שאותו כתבה שמרית אור והלחין דן שאול. בין 1992–1995 גילם אדם את עצמו בתוכנית "פלאי קלעים". בין 1994–1995 שיחק במחזמר "הקוסם", בתפקיד איש הפח, לצד מיכל ינאי, צחי נוי ואריק לביא. ב-1 באפריל 1993 התחרה בשנית בקדם-אירוויזיון עם השיר "עד" למילותיו של אהוד מנור וללחן של קובי אושרת. הוא הגיע למקום השלישי. ב-1994 יצא האלבום "הימים שאנחנו ביחד, שכלל גרסת כיסוי לשיר "ברוש". בדצמבר 1995 הופיע שוב בפסטיגל, עם השיר "בחיק הטבע".

הזמר אדם
הזמר אדם | צילום: יח"צ
הזמר אדם
אדם | צילום: חדשות 13
הזמר אדם מתארח בהופעה של יהונתן פרלמן, היכל התרבות
הזמר אדם מתארח בהופעה של יהונתן פרלמן בהיכל התרבות | צילום: רשת 13

ב-1999 שיחק בהצגה "בגדי המלך החדשים" לצידו של חנן גולדבלט, ושנה לאחר מכן השתתף בהצגת הילדים "גוליבר" לצד גדי יגיל, אורי גבריאל ושרון צור. במאי 2011 השתתף אדם בריאליטי "היכל התהילה" בערוץ 24. הוא הגיע לגמר, אך סיים במקום החמישי. בספטמבר 2023, במהלך הטיפול במחלת הסרטן שבה לקה, הקליט דואט עם אילנית בשם "ללמוד שוב לעוף" (מילים: יואב גינאי; לחן ועיבוד: יהונתן פרלמן).

ב-1981 התחתן אדם עם מיכל בת שבע דנינו. הם התגרשו לאחר תשעה חודשים. באוקטובר 2007 יצא מהארון. ב-2010 הוקרן הסרט התיעודי "חיים ואדם" שביימה מירי פרלמן, שליוותה את אדם במשך ארבע שנים. ב-2017 אושפז באיכילוב ועבר ניתוח להוצאת כיס המרה - שהסתבך והוביל לדלקת בלבלב שפגעה באיברים סמוכים. ב-2018 חלה החמורה במצבו והוא הועבר למחלקה לטיפול נמרץ - אך התאושש ושוחרר. ב-2023 חשף כי חלה שוב בסרטן. בחודש שעבר הופיע בהיכל התרבות בתל אביב והיום, כאמור, הלך לעולמו.