לציון 250 ימים בשבי: הסטודנטים בשביתת הזדהות עם החטופים

השבתת לימודים בעשרות מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ, למשך 120 או 250 דקות, להבעת סולידריות עם המאבק למען החטופים: סטודנטים באוניברסיטאות ת"א והעברית בירושלים, כמו גם מכללות וברחבי הארץ, הכריזו על הפסקת הלימודים לזמן קצר "במסר משותף הקורא להחזרתם המיידית של כל החטופים - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה". מטה המשפחות: "המוסדות האקדמיים לא יכולים להמשיך וללמד כשהם עדיין שם"

זמן צפייה: 00:25

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל הודיעה היום (חמישי) כי הלימודים יושבתו בעשרות מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ למשך 120 או 250 דקות, "במסר משותף הקורא להחזרתם המיידית של כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

המוסדות שיקיימו שביתה ליום שלם:

  • האוניברסיטה העברית
  • אוניברסיטת תל אביב
  • אוניברסיטת בן גוריון
  • האקדמיה למוסיקה ולמחול
  • האקדמית תל אביב יפו
  • בצלאל

כמו כן, המוסדות הבאים יקיימו היום עצרת בקריאה להשבת החטופים: אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, הטכניון, מכללת תל חי, שנקר, דוד ילין, סמינר הקיבוצים, המכללה האקדמית רופין, מכללת אחווה, מכללת אורנים, אוניברסיטת רייכמן, המרכז האקדמי פרס, המכללה למנהל, מכללת הדסה, בית ברל.

"מפגן ההתאחדות בשיתוף מטה משפחות החטופים, קורא לכלל הסטודנטים לקחת חלק פעיל במאבק לשחרור 120 החטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה, שרבים מהם סטודנטים בהווה או בעבר של מוסדות הלימוד השונים. המפגן מהווה זעקה חד משמעית של דור העתיד במדינה להשבתם של החטופים", נמסר מההתאחדות, שהוסיפה: "זוהי קריאה לממשלת ישראל ולעולם כולו - אי אפשר להמשיך כש-120 מאחינו ואחיותינו מוחזקים בשבי בעזה כבר 250 ימים".

מפגינים בתל אביב
מפגינים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במסגרת הפעילות במוסדות להשכלה גבוהה שישתתפו בשביתה, יגיעו צעירי משפחות החטופים לקמפוסים השונים ויספרו את סיפורי יקיריהם, ביניהם: מור קורנגולד אחיו של החטוף טל שוהם; יולי, בתו של החטוף אוהד בן עמי; עילי, אחיו של החטוף אביתר דוד; שיר סיגל, בתו של החטוף קית' סיגל ושורדת השבי אביבה סיגל; מאיה הורן, בת דודתם של החטופים יאיר ואיתן הורן; גיל ושי דיקמן, בני דודים של החטופה כרמל גת; ירדן, אחותה של החטופה רומי גונן; רוני, אחותה של החטופה לירי אלבג; ודנה שם טוב, אחותו של החטוף עומר שם טוב.

ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו מברכים על היוזמה של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות ואנו קוראים באופן חד משמעי לאישור 'עסקת נתניהו' במיידי, ושחרור כלל החטופים. ממשלת ישראל צריכה לאפשר לצוות המשא ומתן לסכם את העסקה ולהשיב את כולם הביתה! המדינה לא יכולה להמשיך ולהתנהל כשהם עדיין שם, והמוסדות האקדמאיים לא יכולים להמשיך וללמד כשהם עדיין שם".

Whatsapp Image 2024 05 07 At 1
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, אלחנן פלהיימר: "250 ימים של ייסורים בלתי נתפסים עוברים על 120 החטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה. התרגשנו מאוד לראות את חזרתה של נועה ארגמני, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, לצד שלושה חטופים נוספים, אך אל לנו להשלים עם המצב הבלתי נסבל בו 120 חטופים עדיין מצויים בשבי וביניהם גם סטודנטים שלנו, שכולנו תקווה שיחזרו הביתה בקרוב. על כל אזרח ואזרחית במדינה מוטלת החובה המוסרית להרים קול זעקה, להפגין סולידריות עם משפחות החטופים ולנקוט בכלל באמצעים הנדרשים להשבת החטופים הביתה. עלינו לזעוק ולא לחדול עד אשר נראה את פניהם של אחינו ואחיותינו כאן בבית".