ועדת הבריאות בדרישה לאוצר: לפעול להשלמת הסכם השכר עם הפסיכולוגים

פרסום ראשון: יו"ר הוועדה, ח"כ יונתן משריקי, שלח מכתב לשר האוצר סמוטריץ' ולשר הבריאות בוסו, בדרישה להעביר את המעניקים שאמורים לעזור בהתמודדות עם המחסור בפסיכולוגים בשירות הציבורי. "בשם אזרחי ישראל המשוועים לסיוע נפשי, אנו דורשים לפעול לאלתר להשלמת הסכם השכר עם הפסיכולוגים"

משרד האוצר
מטה משרד האוצר בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: חבר הכנסת יונתן משריקי מש"ס, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, שלח היום (רביעי) מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר הבריאות אוריאל בוסו, בדרישה להעביר את המענקים החד-פעמיים המגיעים לפסיכולוגיים בשירות הציבורי, במטרה להתמודד עם המחסור בכוח אדם.

במכתב כתב משריקי: "בישיבות הוועדה שעסקו בתוכנית המענקים הוסבר על-ידי משרדכים מי מטרתה היא מתן מענה ראשוני ומיידי למחסור הקיים, וכי במקביל המשרדים פועלים להשגת הסכם שכר לפסיכולוגים בשירות הציבורי". עוד הסביר יו"ר הוועדה על המחסור בכוח אדם בתפקיד: "מ-1 בפברואר 2024 נקלטו במערכת הציבורית 37 פסיכולוגים, אולם במקביל פרשו ממנה 12". כמו כן, הוועדה דורשת מהאוצר להגיע להסכם שכר קבוע עם הפסיכולוגים, כפי שהובטח. המענקים הינם רק שלב בדרך להסכם קבוע, צויין בוועדה.

לדבריו, "ההיענות הדלה לתוכנית מעלה תהיות קשות בדבר יעילותה של תוכנית המענקים ויכולתה לספק מענה ראשוני הולם למצוקה האקוטית הקיימת כיום בתחום בריאות הנפש. יתרה מכך, היענות זו הייתה ידועה מראש שכן חברי הכנסת ונציגי הפסיכולוגים עצמם התריעו על כך שוב ושוב לאורך כל ישיבות הוועדה בנושא". לסיום הוסיף: "בשם אזרחי ישראל המשוועים לסיוע נפשי, אנו דורשים לפעול לאלתר להשלמת הסכם השכר עם הפסיכולוגים, ולקדם בדחיפות פעולות נוספות לצורך הגדלת הפסיכולוגים במגזר הציבורי".