אם החטוף שנרצח: "חייבים להתניע תהליך שיביא לעסקה"

איילת, אמו של יונתן סמרנו שגופתו נחטפה לעזה, התייחסה לריאיון של ראש ממשלה נתניהו בו אמר כי הוא תומך ב"עסקה חלקית", וסיפרה על פגישת קרובי החטופים עם גל הירש. "נאמר לנו בפירוש שצה"ל לא ייצא מעזה עד שיחזור אחרון החטופים"

זמן צפייה: 04:19

איילת, אמו של יונתן סמרנו שגופתו נחטפה ומוחזקת בעזה, התראיינה הערב (שישי) בתוכנית "זמן שישי", וסיפרה על מפגש שקיימו קרובי חטופים עם מתאם השבויים והנעדרים גל הירש, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לערוץ 14 כי הוא מוכן ל"עסקה חלקית" בלבד.

"נוצר כאוס כששמענו את זה, אנשים לא הבינו מה קורה כי אנחנו מדברים על עסקה שתחזיר על כולם", סיפרה איילת בהתייחסות לריאיון של נתניהו, "במפגש גל הירש הסביר לנו מה הם שלבי העסקה, מההתחלה ועד סופה. נאמר לנו בפירוש שצה"ל לא ייצא מעזה עד שיחזור אחרון החטופים".

בהמשך הריאיון הוסיפה: "הייתי רוצה לראות כל הורה, אח או קרוב של חטוף רואה אותו חוזר. חשוב להתניע את התהליך שיביא לעסקה, יש תמיד סיכונים ואמרתי את זה גם בפגישה. ראש הממשלה וגלך הירש אמרו לנו שמאוד חשוב להם גם להוציא לפועל עסקה".

יונתן סמרנו
יונתן סמרנו

בהתייחסות לחשש כי ישראל מאבדת את מנופי הלחץ על חמאס, איילת אמרה: "אסטרטגיית הפעלת הלחץ הוסברה לנו על ידי גורמים המקורבים לראש הממשלה. ביקשו שלא נוציא את הדברים החוצה, אבל הם הצליחו להרגיע אותנו. סיפרו לנו על כמה פעולות שאי אפשר לספר עליהם".