בכביש 1 ובחיפה: תוך שעה - שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות דרכים

השנה המדממת ביותר בכבישים בעשור האחרון ממשיכה לגבות קורבנות: רוכב אופנוע כבן 30 נהרג סמוך למחלף קיבוץ גלויות, בכניסה לתל אביב מדרום, וכעבור כשעה נהרג רוכב אופנוע כבן 35 כשהחליק בגשר שמואל ארד בחיפה

זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בתוך שעה - שני הרוגים בתאונות אופנוע ברחבי הארץ: רוכב אופנוע כבן 30 נהרג הבוקר (ראשון) בתאונה בכביש 1, סמוך למחלף קיבוץ גלויות בכניסה לתל אביב מדרום. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו ללא סימני חיים עם חבלה רב-מערכתית, ונאלצו לקבוע את מותו. בעקבות התאונה נוצרו עומסי תנועה בנתיבי איילון לכיוון צפון. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה. כעבור כשעה - רוכב אופנוע כבן 35 החליק בגשר שמואל ארד בחיפה ונהרג. צוותי מד"א מצאו אותו ללא סימני חיים עם חבלה רב-מערכתית, וקבעו את מותו.

פראמדיק מד"א אלי כתב סיפר על התאונה בחיפה: "ראינו את הרוכב שוכב בסמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

עפר לוי, חובש איחוד הצלה, הוסיף: "למרבה הצער נקבע מותו של הרוכב בזירת התאונה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. לדברי עוברי אורח הוא החליק ונפל מהאופנוע ובעקבות כך נהרג במקום".

זירת התאונה בחיפה
זירת התאונה בחיפה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ערן כרמל, חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א שהגיע לזירה בכביש 1, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה. רוכב האופנוע שכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ניר דורפמן, חובש איחוד הצלה, סיפר על זירת התאונה בכביש 1: "לדברי עוברי אורח מדובר בתאונה עם מעורבות משאית ורוכב קטנוע. למרבה הצער נקבע מותו של הרוכב בזירת התאונה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל".

אלי תורג'מן, מתנדב זק"א מיחידת האופנועים, הוסיף: "לפני זמן קצר מוקד זק"א (1223) הזניק אותי לת.ד. קטלנית, מדובר ברוכב אופנוע כבד שנפגע ממשאית בטון, בסיוע מתנדבים נוספים אנו מסייעים לבוחני התנועה של משטרת ישראל, דואגים לכבוד המת ומטפלים בממצאים שנותרו במקום. הגופה תועבר להמשך טיפול ובירור במכון הלאומי לרפואה משפטית".

זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1 | צילום: זק"א ת"א
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1 | צילום: דוברות איחוד הצלה
זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אתמול נהרגו שני גברים כבני 50 כאשר התהפכו עם רכב ספורט מסוג פרארי בכביש 90 סמוך לים המלח, בין קליה לאבנת. אחד ההרוגים הוא אילן פייביש, מייסד מגזין רכבי היוקרה "טורבו". צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את הרכב כשהוא עולה באש, ובתום פעולות חילוץ של לוחמי האש מהתחנה האזורית בנימין נקבע מותם של השניים. יום קודם לכן נהרגו שלושה נתינים זרים בשנות ה-30 לחייהם בתאונה בכביש 6, סמוך למחלף קריית גת.

זירת התאונה בכביש 90
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: כבאות והצלה לישראל

מעמותת אור ירוק נמסר אתמול כי מתחילת השנה נרשמה עלייה של 25% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים ברחבי הארץ, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה, מסר: "שנת 2024 היא הקטלנית והמדממת בעשור האחרון. מה עוד צריך לקרות כדי שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יקיימו דיון חירום ביחד על כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש? על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מונחת כבר חודשים רבים תכנית לאומית רב שנתית שתוביל להפחתה של 50% בהרוגים בשנים הקרובות. אסור להמשיך ולגרור רגליים ויש לאשר אותה בדחיפות ולתקצב אותה. כל יום ללא תכנית לאומית חושפת אותנו לסכנות גדולות בכביש. אישור התכנית הוא צעד מתבקש והכרחי לנוכח המציאות המדממת בכבישי ישראל".