"משימת חיי": רן בן שמעון מונה למאמן נבחרת ישראל בכדורגל

מזכירות ההתאחדות לכדורגל אישרה את המלצת הוועדה המקצועית, והודיעה כי בן שמעון מונה רשמית למאמן הנבחרת. הוא יחליף בתפקידו את אלון חזן, שפוטר לאחר שהנבחרת כשלה בניסיון להעפיל ליורו. בן שמעון מסר: "זו זכות גדולה ואחריות עצומה"

רן בן שמעון
רן בן שמעון | צילום: Steindy / מתוך ויקיפדיה

לאחר החלטת הוועדה המקצועית לפני כחודש, מזכירות ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (חמישי) באופן רשמי את מינוי רן בן שמעון לתפקיד מאמן נבחרת ישראל. בן שמעון מחליף בתפקידו את אלון חזן, שפוטר לאחר שהנבחרת כשלה בניסיון להעפיל ליורו, שייערך בקיץ הקרוב. בן שמעון אמר: "זו זכות גדולה, ואחריות עצומה. זאת משימת חיי".

המאמן המשיך: "הפכתי חלום למציאות בפעם הראשונה כאשר זכיתי להיות שחקן נבחרת ישראל, עתה מוגשמת שאיפה מקצועית ייחודית להוביל את הנבחרת שלנו כמאמן. יש לי דרך ברורה ומטרות, הכל מתוך אמונה גדולה בתוצרת המקומית ובכדורגל שנציג. יותר מכל, אני, כולנו, מחכים למשחק הבית הראשון בו יתאפשר לנו ליהנות ממדינה שלמה שתהיה אתנו".

רן בן שמעון
רן בן שמעון | צילום: ההתאחדות לכדורגל

לאחר החלטת הוועדה, אמר יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "לאורך כל הדרך הקפדתי לשתף את חבריי לוועדה המקצועית במחשבות ובתוכניות שלי לגבי מאמן הנבחרת. אני שמח שלאחר דיון ענייני הסכימו כולם להמליץ למזכירות על מינוי רן למאמן הנבחרת בארבע השנים הקרובות".

לדבריו, "רן הוא לא רק שחקן נבחרת ישראל בעבר, קפטן, אלא מאמן מצוין בזכות עצמו ונהנה כמובן מניסיון בהדרכת נבחרת בוגרת. הידע שלו, האמונה והתשוקה היו גורם מרכזי בהבעת האמון של הוועדה בו. יורו 2028 הוא היעד המרכזי ומכאן האמונה שלנו בעבודה ארוכת טווח. אני תקווה שבהקדם תתאפשר חזרת המשחקים הבינלאומיים לישראל כדי שהנבחרת תהנה מתמיכה אדירה של הקהל באתגרים הגדולים שלנו בליגת האומות מול איטליה, בלגיה וצרפת ובמוקדמות מונדיאל 2026".

בן שמעון החל את הקריירה שלו ככדורגלן במכבי פתח תקווה, ולשיאו כשחקן הגיע כאשר שיחק בהפועל חיפה וזכה עמה באליפות היחידה בתולדות המועדות בשנת 1999. את הקריירה שלו כמאמן החל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, ובהמשך אימן קבוצות רבות בליגת העל הישראלית ובליגה הבכירה בקפריסין. רגע השיא שלו כמאמן היה כאשר הוביל את עירוני קריית שמונה לאליפות היחידה בתולדותיה בשנת 2012. בין השנים 2020-2017 אימן את נבחרת קפריסין.