קרובי חטופים פרצו את גדר הגבול: "לא מפסיקים להילחם עליכם"

עשרות מבני משפחות החטופים התכנסו בגבול רצועת עזה עם מערכת הגברה עוצמתית, במטרה לזעוק לקרוביהם הנמצאים בשבי כבר 328 ימים. כמה מהם רצו לעבר הגדר ופרצו אותה, אך לאחר מכן נענו לבקשת המשטרה ושבו לקיבוץ נירים. שירה, אימה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, קראה בקול חנוק: "מצטערת שעוד לא הצלחנו, אבל אני מבטיחה שאת תחזרי". יהודה, אביו של נמרוד כהן: "אני רוצה שתשמע אותי רק כדי שיהיה לך כוח להמתין עד שנחזיר אותך"

זמן צפייה: 01:26

עשרות מבני משפחות החטופים שהגיעו הבוקר (חמישי) לגבול רצועת עזה במטרה לזעוק ליקיריהם פרצו את גדר הגבול וניסו בכאבם לרוץ לקרוביהם המוחזקים בשבי מזה 328 ימים. לאחר שהמשטרה הדפה את התקדמותם, קרובי החטופים נענו לבקשת כוחות הביטחון וחזרו לקיבוץ נירים.

לפני כן, בתקווה שהם שומעים, בני ובנות המשפחות זעקו ליקיריהם הנמצאים במרחק קילומטרים ספורים באמצעות מערכת הגברה עוצמתית וסיפרו על הגעגועים, הכאב והמאבק הקשה שהם מנהלים כדי לסיים את הפקרתם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408291001' autoplay='0' credit='דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים' desc='קרובי החטופים פורצים את גדר הגבול: "רצים להחזיר אותם"' poster='' kid='1_9qhp6ph2' duration='53']

קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול | צילום: קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
צילום: קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול
צילום: קרובי החטופים צועדים לעבר גדר הגבול

ורדה בן ברוך, סבתו של החטוף עידן אלכסנדר, קראה לנכדה: "עידן אלכסנדר, כאן סבא וסבתא, נשמה שלנו. אנחנו קוראים אלייך, האם אתה שומע אותנו עידניל'ה? אבא ואמא מחכים לך באמריקה, אתה הגעת הנה להתגייס לצבא. אנחנו דואגים לך, אוהבים אותך ומחכים לשובך במהרה".

"עידניל׳ה תהיה חזק, אתה בחור חזק, תשמור על עצמך, תשרוד!", המשיכה ורדה, "אנחנו אוהבים אותך, עושים הכל בשבילכם, בשביל כולם. אני רוצה לזעוק לקב"ה; שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד, אנא ה׳ הושיע נא, אנא ה׳ הושיע נא, אנא ה׳ הצליחה נא, אנא ה׳ הצליחה נא".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408290924' autoplay='0' credit='אדר איל ' desc='סבתא של עידן אלכסנדר בגבול עזה' poster='' kid='1_90mmd39z' duration='130']

קרובי חטופים על גבול עזה
קרובי חטופים על גבול עזה | צילום: פלאש 90
קרובי חטופים על גבול עזה
קרובי חטופים זועקים בגבול עזה | צילום: פלאש 90

יהודה כהן, אביו של נמרוד החטוף, פנה לבנו מיד לאחר מכן: "נמרוד כהן, אבא מדבר אלייך, אנחנו פה מול גבול עזה להגיד לך שאנחנו ממשיכים להילחם עלייך. אני לא אוותר עד שתחזור הביתה, אני אמשיך לרוץ בכול מקום בעולם עד שנביא עסקה שתשחרר אותך ותביא את כל החטופים".

"נמרוד תקשיב לי טוב, אבא מדבר אלייך, אנחנו ממשיכים להילחם נגד הממשלה שלנו לקדם עסקה, אנחנו רוצים שתגיע עסקה ונסיים את הסיוט הזה", הוסיף האב, שקרא פעם נוספת: "נמרוד כהן, זה אבא שלך מדבר, אני רוצה שתשמע אותי רק כדי להחזיר לך את הכוח, רק כדי שיהיה לך כוח להמתין עד שנחזיר אותך".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408290914' autoplay='0' credit='אדר איל' desc='אבא של נמרוד כהן: "ממשיכים להילחם עליך"' poster='' kid='1_kfx6bvdn' duration='70']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408290912' autoplay='0' credit='אדר איל' desc='אמא של לירי אלבג בגבול: "תשרדי, את חוזרת הביתה"' poster='' kid='1_uh7ckugl' duration='77']

שירה אלבג, אימה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, קראה בקול חנוק: "אני אוהבת אותך, מתגעגעת אליך - ומצטערת. אנחנו עדיין לא מצליחים אבל אני מבטיחה לך שאת חוזרת הביתה. תאמיני בזה, אני יודעת שאת חזקה וגיבורה, שמענו את זה מהחטופים שחזרו. תשרדי שם, אני יודעת שאת יכולה כי אני מכירה אותך. אנחנו לא מוותרים על אף אחד".

שירה הוסיפה בפנייה לבתה: "את תחזרי כדי לטרוף את החיים כמו שרק את יודעת, אני אוהבת אותך, אנחנו נלחמים ואני מתגעגעת אליך באופן שגורם לי כאב בגוף".

קרובי חטופים על גבול עזה
צילום: פלאש 90
שיירת ״סוף להפקרה״ בהובלת משפחות החטופים
שיירת ״סוף להפקרה״ בהובלת משפחות החטופים, אתמול | צילום: דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים

אתמול, בניסיון להפעיל לחץ נוסף על הממשלה בצל הקיפאון במגעים מול חמאס, בני משפחות החטופים הובילו שיירת מכוניות שכללה כ-300 כלי רכב ויצאה מכיכר החטופים בתל אביב לגבול עזה - בדרישה להגיע לעסקה. בהזנקת השיירה השתתפו שירה אלבג, חגית חן אמו של החטוף איתי וזיו עבוד - בת זוגו של החטוף אליה כהן.

סמוך ל-19:00 הגיעה השיירה לבארי. אליה דנציג, נכדתו של אלכס דנציג, אמרה: "נתניהו, אל תפקיר אותם למותם". אלה בן עמי, ששני הוריה נחטפו, הוסיפה: "פתאום ציר פילדלפי שלא היינו בו 18 שנה נהיה חשוב כל כך. יש פה בחירה ברורה על השולחן - לקחת עסקה ולהציל חיים או לתת להם למות ולהוציא רק גופות מעונות. הכול על הידיים שלך, ראש הממשלה. כך תיזכר".