משפחות חטופים בת"א: "לא לתת לנתניהו לטרפד שוב עסקה"

בצל דיווחים על "תיקונים" שהעבירו המתווכות לחמאס - אמרו משפחות חטופים בת"א: "נתניהו מתעקש שלא לסיים את המלחמה; הוא יודע שזה סוף שלטונו". רבבות מחאות בת"א ובשורת מוקדים. נועה ארגמני, בסרטון שהוקרון בכיכר החטופים: "יש עוד 120 חטופים, בהם בן זוגי. אסור לשכוח אותם"

זמן צפייה: 01:12

קרובי חטופים מסרו הערב (שבת) הצהרה מחוץ לקריה בת"א, ברקע הדיווחים על "תיקונים" שהועברו לחמאס בנוגע להצעה לעסקה שהציג ביידן. הם אמרו: "הבוקר התבשרנו שממשל ביידן פועל כדי לחדש את המשא ומתן לעסקה, ומה שעומד בינינו ובין יקירינו היא ההתעקשות של נתניהו לא לסיים את המלחמה כחלק מעסקה. המשמעות של המשך המלחמה היא רצח החטופים על ידי ממשלת ישראל. אנו פונים לגלנט, הלוי, דרעי, ראש שב"כ, המוסד והאלוף ניצן אלון: זו האחריות האישית שלכם שלא לאפשר לנתניהו לטרפד שוב את העסקה".

עוד אמרו: "אנחנו כפסע ממלחמה בצפון וזו עלולה להיות ההזדמנות האחרונה. העם מבין שנתניהו מאריך את המלחמה משיקולים אישיים, כי עסקה תביא לסיום המלחמה, וזה יביא לבחירות ולסיום שלטון נתניהו. נתניהו נאחז בשלטון על גב משפחותינו שבעזה". בתוך כך, הערב מתקיימות הפגנות למען החטופים ונגד הממשלה בשורת מוקדים ברחבי הארץ. העצרת בכיכר החטופים בת"א - בסימן "אחים ואחיות בשבי", לציון זוגות האחים והאחיות שעדיין מוחזקים בעזה. בעצרת הוקרן לראשונה סרטון של נועה ארגמני, שחולצה לפני כשלושה שבועות משבי חמאס במבצע כוחות צה"ל במחנה הפליטים נוסייראת, יחד עם שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2906242025' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_7uxtaq95' duration='308']

ההפגנה נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בצומת קפלן, הערב
ההפגנה נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בצומת קפלן, הערב | צילום: רויטרס
אבוקות בהפגנה נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בצומת קפלן, הערב
אבוקות בהפגנה נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בצומת קפלן, הערב | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2906242027' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_0bwzlfww' duration='81']

הפגנה נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בתל אביב, הערב
הפגנה נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים בתל אביב, הערב | צילום: רויטרס
דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף ברצועת עזה, נואם בעצרת למען שחרור החטופים בת"א
דני אלגרט, שאחיו איציק חטוף ברצועת עזה, נואם בעצרת למען שחרור החטופים בת"א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שקמה ברסלר נשאה דברים בהפגנה בצומת עמיעד שבצפון. היא אמרה: "גם היום, גם מחר, לפני הכול 120 אנשים שלנו, 120 אחים שלנו, 120 אנשים, נשים וטף - לא כסיסמה, באמת, בצורה הכי כואבת - נמצאים כמה עשרות קילומטרים מכאן. מוחזקים בידי חיות אדם. מופקרים. והקבינט כמעט לא מתכנס. ולשרי הממשלה לא אכפת. וראש הממשלה לא משקיע את המאמצים הנדרשים. אנחנו לא שוכחים. אפילו לא לרגע. ההפקרה הזה של הממשלה קורית במשמרת שלנו. עלינו לפעול. עלינו לדרוש. וכן, עלינו לוודא שתקום ממשלה שלא תפקיר במדינה לעולם אף אדם. בראשות אדם שאכפת לו. אנחנו יודעים - היום זה הם ומחר אנחנו. ולכן, כל עוד הם חטופים, כולנו חטופים.

"גם היום, גם מחר, עשרות אלפי אזרחים מסתובבים עקורים סביבנו. מופקרים. חבלי ארץ נטושים. שרופים. ומי כמוכם כאן מכיר מקרוב, כואב מקרוב את ההפקרה. הנטישה. העדר ההנהגה. כמעט תשעה חודשים ואין ראש ממשלה, אין שרי ממשלה, אין ממשלה ואין מדינה. עלינו לוודא שתקום מדינה שלא תפקיר אזרחים ולא תפקיר חבלי ארץ להשרף. כי ממשלה של חדלי אישים
ממשלה שאבדה את אמון האזרחים לעולם לא תשקם את הצפון.

שקמה ברסלר נואמת בקפלן
שקמה ברסלר נואמת בקפלן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"מעל שני שליש מהציבור דורש שראש הממשלה יפרוש מתפקידו. כולנו מבינים, למדינת ישראל אין הנהגה. יש לה ראש ממשלה שמפקיר חטופים. ראש ממשלה שמפקיר עקורים. ראש ממשלה שמפקיר חבלי ארץ שלמים. ראש ממשלה שוועדת חקירה ממלכתית קבעה שהוא מסכן את בטחון ישראל. ראש ממשלה ששר הביטחון וחברי הקבינט שהוא מינה אומרים שהוא מסכן את ביטחון ישראל. ראש ממשלה שהוא סכנה למדינה ולכולנו.

"כולנו מבינים, מחדל 7/10 והמחדל המתמשך לו אנו עדים מאז לא קרה בוואקום. הוא קרה כי לישראל ראש ממשלה שהמשך שלטונו הוא האינטרס היחיד המנחה את מעשיו. ראש ממשלה שכדי לשמר את שלטונו פתח את הדלת לכהניסטים מורשעים בתמיכה בטרור, לקנאים בדלנים שמעוניינים ומקדמים בכוונת מכוון מלחמת גוג ומגוג.ראש ממשלה שפתח את הדלת לציבור שמעדיף למות ולא להתגייס, ובמקביל חי על חשבון החיים של הילדים שלנו והעתיד של כולנו. אנחנו כאן כי אנחנו יודעים, מדינה מוגדרת על-ידי הגבולות שלה, אבל לא פחות חשוב, מדינה מוגדרת על ידי הערכים עליהם מבוססים החיים בתוכה. ממשלת הכהניסטים הקנאים הבדלנים בראשות נתניהו ניסתה להחריב את סולם הערכים שלנו. ממשלת הכהניסטים הקנאים הבדלנים בראשות נתניהו החלישה את היסודות שלנו ולכן הותקפנו מבחוץ.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406291904' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנה בצומת עמיעד' poster='' kid='1_c2z657og' duration='19']

"אנחנו כאן כי אנחנו אוהבים את המדינה ואוהבים את הצפון. אנחנו כאן כי אנחנו יודעים שעם הנהגה ראויה המדינה של כולנו תכריע את כל האויבים שלנו; עם הנהגה ראויה נבנה כאן מדינה טובה יותר מזו שהיתה כאן קודם. אנחנו כאן כי אנחנו יודעים שבכוחנו לשנות אנחנו כאן כי אנחנו יודעים שציבור גדול של אנשים המאמין בערכיו ובצדת הדרך יכול להשפיע על הכיוון אליו מתקדמת המדינה גם בניגוד לעמדת הממשלה. אנחנו כאן כי את הפרק שאנחנו כותבים היום בסיפור הישראלי בנכדים שלנו חספרו לנכדים שלהם. אנחנו כאן כי אין מקום אחר. אנחנו כאן כי אין לנו ארץ אחרת.  אנחנו כאן כי כשאנחנו רוצים - אין זו אגדה".

נועה ארגמני רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
נועה ארגמני עם אביה | צילום: דובר צה"ל
מפגינים למען החטופים מחוץ לקריה, ת"א
מפגינים למען החטופים, מחוץ לקריה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

איילת, אמור של יונתן סמרנו שנרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה, סיפרה אתמול בריאיון ל"זמן שישי" על מפגש שקיימו קרובי חטופים עם מתאם השבויים והנעדרים גל הירש, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מוכן ל"עסקה חלקית" בלבד.

"נוצר כאוס כששמענו את זה, אנשים לא הבינו מה קורה כי אנחנו מדברים על עסקה שתחזיר על כולם", סיפרה איילת בהתייחסות לריאיון של נתניהו, "במפגש גל הירש הסביר לנו מה הם שלבי העסקה, מההתחלה ועד סופה. נאמר לנו בפירוש שצה"ל לא ייצא מעזה עד שיחזור אחרון החטופים".

חטוף עזה יונתן סמרנו
יונתן סמרנו

בהמשך הריאיון הוסיפה: "הייתי רוצה לראות כל הורה, אח או קרוב של חטוף רואה אותו חוזר. חשוב להתניע את התהליך שיביא לעסקה, יש תמיד סיכונים ואמרתי את זה גם בפגישה. ראש הממשלה וגל הירש אמרו לנו שמאוד חשוב להם גם להוציא לפועל עסקה".

עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים
עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים
שוטר מנסה לכבות מדורה בהפגנה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אלפים הפגינו למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים ביום חמישי, וחסמו את הכניסה לעיר, סמוך לגשר המיתרים. כמו כן, המפגינים הציתו מדורות סמוך למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, וניסו לפרוץ מחסומים. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה. בהפגנה נכחו בני משפחות חטופים, בהם עינב צנגאוקר, שבנה מתן נמצא בשבי חמאס, יחד עם משפחתה, ומשפחת קלדרון, שבן משפחתם עופר קלדרון מוחזק בעזה.

המפגינים צעדו לעבר מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, ועברו דרך גן סאקר וכיכר פריז. מסלול הצעדה אושר מראש על-ידי המשטרה - שליוותה את המפגינים, אך לאחר מכן טענה כי בהמשך, "התהלוכה הפכה להפרת סדר. מספר נשים הציתו והבעירו אש במזיד באמצע הרחוב, בלב שכונת המגורים, וקומץ פורעי חוק אחר ניסה לפרוץ מחסום משטרתי ברחוב בפראות". בעקבות כך, "קצין משטרה כרז למפרי הסדר על התקהלות בלתי חוקית וכוחות משטרה פעלו ברחוב לשמירה על הסדר".