ט' באב בכיכר החטופים; הרצוג: "רואה בחשש את רוחות הפלגנות"

נשיא המדינה נשא דברים בעצרת לציון תשעה באב שנערכת בכיכר החטופים בתל אביב, ואמר: "אני אגבה כל עסקה שתשיב את חטופינו הביתה ותשמור על האינטרסים הביטחוניים שלנו. אני מתחייב בשם כולנו שנוסיף לזעוק, להילחם ולהפוך כל אבן"

זמן צפייה: 01:05

ברקע המתיחות הביטחונית וההמתנה של ישראל לתגובות איראן וחיזבאללה, הערב (שני) נערכת עצרת תשעה באב בכיכר החטופים בתל אביב בהובלת מועצת יש"ע. נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בעצרת, ואמר: "אני רואה בחשש גדול את רוחות הפלגנות המסוכנות שמאיימות על שלמותנו, על קיומנו כעם אחד במדינה אחת". בעצרת קוראים המשתתפים, תושבי מועצת יש"ע ובני משפחות חטופים, את מגילת איכה, וייערכו מעגלי שיח משותפים.

"בתשעה באב שעבר, רוחות פילוג ופירוד נשבו בכל מקום, ליבו אש, איימו להצית מלחמה בינינו, בתוככי הבית. רוחות של התלהמות, אלימות והשתלחות, כמעט והמיטו חורבן על הבית האהוב הזה, כמעט שלחו יד איש באחיו. אני רואה בחשש גדול את רוחות הפלגנות המסוכנות האלה, כשהן שבות אלינו גם כעת", אמר הנשיא.

עצרת המשפחות בכיכר החטופים בת"א
עצרת המשפחות בכיכר החטופים בת"א | צילום: רויטרס

הרצוג הוסיף: "ולכן אני מוקיר ומעריך את ההתכנסות הזאת, כשבמעשה שכל-כולו בקשה לאחווה ותיקון – אנחנו עומדים כאן יחד. מבכים את השבר הנורא שהושברנו: את שבר העבר - של החורבן והגלות, ואת שבר ההווה – של החללים הרבים ושל החטופים. אנחנו אבלים יחד, ומתחבקים יחד, וזועקים יחד, ליציאתם המיידית של אחינו ואחיותינו מחשכת השבי, מאימי עזה, מיד אויב אכזר. הערב, אנחנו זועקים יחד - להביא אותם הביתה".

"אני מברך על הקריאה המשותפת שלכם – אחיותיי ואחיי - לקידום המאמצים ולפעולה נחושה, מאוחדת ואמיצה שתשחרר את החטופות והחטופים; ועל התקווה המשותפת לכולנו - שהפסגה הצפויה ביום חמישי הקרוב, תביא איתה בשורות טובות שישיבו את אחיותינו ואחינו. וזה לא יהיה קל וזה לא יהיה פשוט. אבל קול דמי אחינו זועק אלינו מתחת לאדמה העזתית – החיים והחללים, האזרחים והחיילים. אסור שנפר את הברית הקדושה ביותר בינינו - להחזיר כל אחת ואחד מהם לנוף מולדתנו. החובה של מדינה כלפי אזרחיה היא בראש ובראשונה להשיבם הביתה מידי האויב. ביצירתיות, בנחישות, באומץ, ביוזמה, בהירתמות מלאה של כולם".

הרצוג סיים כשאמר: "אני שב ואומר: אני אגבה כל עסקה שתשיב את חטופינו הביתה ותשמור על האינטרסים הביטחוניים שלנו. אני מתחייב בשם כולנו שנוסיף לזעוק, להילחם ולהפוך כל אבן: עד לשובם של כל אחד ואחת מאהובינו הביתה, עד לריפוי ולמזור, לתיקון ולבניין מחודש ומשותף של כל מה שנשבר בנו ולנו".