פעוט בן שנתיים טבע למוות בבריכה ברהט

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפעוט טיפול רפואי, והוא הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי פעולות החייאה, אך מותו נקבע בבית החולים

אמבולנס באשקלון
אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פעוט בן שנתיים טבע למוות היום (שבת) בבריכה ברהט. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי, והוא הובהל לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש. מדוברות ביה"ח סורוקה נמסר כי הפעוט הובא למרפאה לרפואה דחופה בבית חולים סבן לילדים תוך כדי החייאה, אך מותו נקבע בבית החולים.

פראמדיק מד"א מאלק אבו ערארה סיפר: "הביאו אלינו את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא טבע בבריכה. מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

זמן קצר לאחר מכן דווח על עוד שני מקרי טביעה של פעוטות: בן 3 טבע בבריכה בבית במועצה האזורית גן רווה ופונה במצב בינוני לבית החולים קפלן ברחובות. כמו כן, תינוק כבן שנה טבע בבריכה בבית בפרדס חנה-כרכור ופונה גם כן במצב בינוני לבית החולים הלל יפה בחדרה.

Whatsapp Image 2023 06 18 At 1
בית החולים סורוקה בבאר שבע

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, זהו הילד התשיעי שטבע למוות מתחילת השנה. כמו כן, 90 ילדים טבעו למוות בחמש השנים האחרונות. מנכ"לית הארגון, אורלי סילבינגר, מסרה: "החופש הגדול עוד לא התחיל וכבר אנחנו רואים עלייה במספר מקרי הטביעות. בשנים האחרונות טביעת ילדים הפכה למכת מדינה, כשהבריכות הביתיות מהוות את אחד הגורמים הבולטים לריבוי הטביעות".

"אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות, בדיוק ברגע בו לא שמנו לב. בסביבת המים לא משאירים ילדים ללא השגחה אפילו לרגע. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, קובעים בכל זמן מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. בריכות ביתיות יש לגדר עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה, ובריכות קטנות יש מיד בתום השימוש", הוסיפה.