מנכ"ל משרד רה"מ לראשי רשויות בצפון: "מחויבים להשיב את התושבים"

יוסי שלי וראש מטה "תנופה לצפון" אליעזר צ'ייני מרום נפגשו עם ראשי רשויות בגבול הצפון, איתם דנו על נושאים במסגרת תוכנית החומש, לשיקום תשתיות, מתן מענקים לתושבים ופיתוח התעסקה. מנכ"ל משרד רה"מ אמר: "כמו שנהגנו בדרום הארץ כך נעשה גם בצפון, הן מבחינת הקשר הרציף עם ראשי הרשויות, והן ביצירת תוכניות מגובות תקציבים"

מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי בפגישה עם ראשי רשויות בצפון
מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי בפגישה עם ראשי רשויות בצפון | צילום: משרד רה"מ

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי וראש מטה "תנופה לצפון", אלוף במיל' אליעזר צ'ייני מרום נפגשו היום (שני) עם ראשי רשויות בגבול הצפון. הפגישה התקיימה במטרה לשחרר חסמים לטובת מימוש התקציב לשנת 2024, וכן לטובת קידום התוכנית האסטרטגית ארוכת טווח לפיתוח יישובי הצפון.

במהלך הפגישה נדונו נושאים במסגרת תוכנית החומש המתגבשת, לרבות שיקום תשתיות, מענקי חזרה לצד הטבות מס, פיתוח החקלאות והתעסוקה, שיבוץ התלמידים במוסדות החינוך ועוד מספר היבטים, לצורך חזרה מוצלחת ובטוחה של תושבי הצפון.

יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ
יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלי אמר: "כמו שנהגנו בדרום הארץ כך נעשה גם בצפון, הן מבחינת הקשר הרציף והשקוף עם ראשי הרשויות, והן ביצירת תוכניות מגובות תקציבים. הכיוון הוא לייחד את התוכניות הללו כתקצוב שהוא מעבר לנזקי מס רכוש ומיגון, והן ייקחו בחשבון את כל תחומי החיים. אנחנו מחויבים להשיב את התושבים ולהביא את האזור כולו למסלול של יציבות ושגשוג. מדובר בתוכנית חומש שבה יושקעו עשרות מליארדי שקלים לשיקום ופיתוח הצפון".

אלוף במיל' מרום הוסיף: "ממשלת ישראל מבינה את המצב הכלכלי-חברתי הנוכחי בצפון, ופועלת בהתאם לשינוי והזנקת האזור כולו. זוהי שליחות ציונית ולאומית, וביחד עם ראשי הרשויות ומשרדי הממשלה בראשות משרד רה"מ, נדאג להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, ולחזק ולהצמיח את כל הקהילות".