קרובי חטופים הציתו מדורה באיילון: "אין מחילה על הפקרה"

עם צאת הצום, חסמו קרובי חטופים ומפגינים למען השבתם את איילון לכיוון דרום, בסמוך למחלף השלום. הם הבעירו צמיגים וכתבו את שמות 101 החטופים על הכביש שנחסם, 5 נעצרו. עינב צנגאוקר בהצהרת משפחות החטופים בקריה: "אין סליחה ולא תהיה מחילה על הפקרה"

זמן צפייה: 05:32

מיד בצאת יום הכיפורים, משפחות החטופים חסמו הערב (שבת) עם מפגינים את איילון דרום בסמוך למחלף השלום, הבעירו צמיגים - וכתבו את שמות 101 החטופים על הכביש, בדרישה להשבתם יקיריהם, שמוחזקים כבר 372 ימים בשבי חמאס. המשטרה עצרה חמישה מפגינים - והודיעה כי הכביש נפתח לתנועה.

עינב צנגאוקר, שבנה מתן מוחזק בשבי חמאס, תקפה בהצהרת משפחות חטופים בשער בגין: "מוצאי יום כיפור, כל חבר ממשלה שיעשה חשבון נפש אמיתי יודע שהם היו יכולים להיות כאן מזמן. עשו את המעשה היהודי והחזירו אותם. מתן שלי, סליחה שלא הצלחנו להביא עסקה. אבל אנחנו לא נפסיק להילחם עליכם, עד שתחזרו. בזמן שאתה נמק במנהרות, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש הממשלה אומרים מעל כל במה כי הכרענו את הזרוע הצבאית של חמאס - אבל הם לא מוכנים לסיים את המלחמה בעזה ולהחזיר אתכם.

אסור למדינה להיות באופוריה מההצלחות בצפון, ולחשוב שאפשר לחכות עם החטופים בדרום. על מדינת ישראל לנצל את ההישגים כדי להחזיר את החטופים, הם נמצאים במנהרות בתנאים בלתי אנושיים: בלי אוויר, מים, מזון -  פצועים ומעונים. ולנתניהו הפושע, מטרפד העסקאות, אני אומרת: נגמר הזמן, קבל את העקרונות שחמאס קיבל בתחילת יולי - או שתניח מיד הצעה ישראלית חדשה על השולחן. אין סליחה ולא תהיה מחילה על הפקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2410121923' autoplay='0' credit='זבולון זיסקינד' desc='קרובי חטופים מבעירים מדורה - וחוסמים את איילון' poster='' kid='1_uksg6wes' duration='26']

יהודה כהן, אביו של החייל נמרוד שמוחזק בעזה, אמר: "כל חבר ממשלה שעשה חשבון נפש אמיתי יודע שהם היו יכולים להיות כאן מזמן. נמרוד בני האהוב, סליחה שאתם עדיין שם. שמענו שהרעו לכם את התנאי בשבי - תחזיק מעמד. גורמי ביטחון מסרו שהשובים קיבלו הנחיות ברורות להוציא להורג חטופים אם הם מרגישים שכוחות צה"ל מתקרבים, כפי שכבר קרה. היום ברור יותר מתמיד - הלחץ הצבאי לא מחזיר את החטופים, הוא הורג אותם. סיימו את המלחמה כחלק מעסקה, החזירו את החטופים עכשיו - אין זמן".

דני אלגרט, שאחיו חטוף כבר 372 ימים, טען: "אני שובת רעב כבר 13 ימים. הצלת החטופים היא הדבר הדחוף ביותר. עשו את המעשה היהודי והחזירו אותם. אחי האהוב איציק, הממשלה ממשיכה להפקיר אותך גם עכשיו. חודש לא התקיים דיון. נתניהו לא רוצה עסקה שתחזיר את החטופים - אלא לשמור על שלטונו. הוא מוכן להקריב אתכם. ככל שעובר הזמן אנחנו מקבלים פחות ופחות מידע".

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון, אמרה: "בן דודי האהוב, סליחה שאתם עדיין שם. תכף ארז, בנך האהוב, שחזר מהשבי לאחר 52 ימים, יציין בר-מצווה. איך הוא יכול לחגוג זאת כשאביו נמצא בשבי? איך נער שיצא מהשבי יכול להשתקם כשאביו עדיין שם? עופר אהוב, שמענו השבוע שוב על התנאים המחרידים שבהם נמצאו החטופים שנרצחו במנהרת המוות, ועל התנאים שבהם אתם מוחזקים. צריך להוציא אתכם מהשבי עכשיו. ולציבור אנחנו שוב קוראים: אתם הכוח שלנו. לחטופים אין זמן, המשיכו להילחם איתנו עד שנחזיר את כולם".

שמות 101 החטופים שבשבי חמאס - על נתיבי איילון
שמות 101 החטופים שבשבי חמאס - על נתיבי איילון | צילום: דוברות המשטרה
קרובי חטופים חוסמים את איילון - ומבעירים צמיגים
קרובי חטופים חוסמים את איילון - ומבעירים צמיגים | צילום: זבולון זיסקינד

במקביל, נערכה הערב תפילת "נעילה" בכיכר החטופים, כחלק מתפילות יום הכיפורים בכיכר - המציינות "תיקון ואחדות למען החטופים". ממטה החטופים נמסר לפני התפילות כי "כיכר החטופים, המסמלת יותר מכל את הכאב והתקווה של כל אחד ואחת בעם ישראל להשבת האחים והאחיות שלנו שחטופים בעזה כבר שנה, תהיה מקום של תיקון ואחדות בתפילות יום הכיפורים".

"ביום הקדוש לעם היהודי התפילה תוקדש למען החזרת 101 החטופים - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם. התפילות בכיכר יתקיימו בכפוף להנחיות פיקוד העורף", הוסיפו.