כלוב בוער באיילון, מוחים חסמו כבישים: "נתניהו ויתר על החטופים"

מפגינים למען החטופים ונגד הממשלה חסמו צירים מרכזיים, בהם כביש החוף (2) באזור מחלף הבונים בשני הכיוונים וצומת הפיל שבת"א. חלקם הבעיר כלוב בוער באיילון דרום - שנחסם גם כן: "זו עסקה או קבורה, נתניהו ויתר על החטופים"

זמן צפייה: 00:15

מפגינים למען השבת החטופים ונגד הממשלה חסמו הבוקר (חמישי) את כביש החוף, באזור מחלף הבונים, בשני הכיוונים. כמו כן, נחסם אזור צומת הפיל שבתל אביב. חלק מהמפגינים קרא "המדינה נשרפת" וקריאות נוספות בדרישה להגיע לעסקת חטופים ובגנות התנהלות הממשלה. לפי שעה, דווח על עומסי תנועה כבדים.

כמו כן, בני משפחות חטופים חוסמים את איילון דרום בסמוך למחלף רוקח, "לנוכח התקיעות במשא ומתן, והאמירה של נתניהו כי הוא 'מוכן לעסקה חלקית'". המוחים העלו באש כלוב עם הכיתוב "הצילו", בקריאות: "זו עסקה או קבורה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406271006' autoplay='0' credit='' desc='משפחות חטופים מבעירות כלוב באיילון דרום' poster='' kid='1_h7yy7fg4' duration='10']

מהמשפחות נמסר: "ראש הממשלה ויתר על החטופים, מבחינתו לקבור אותם בעזה כל זמן שהוא שומר על כיסאו. 265 ימים חלפו מאז שהם נחטפו ובגלל ניהולו הכושל של ראש הממשלה, אנחנו מגיעים לנקודה בה אין לישראל עוד מנופי לחץ על חמאס לעסקה. אם תיפתח מערכה בצפון לפני שנסיים את המלחמה בדרום ונחזיר את החטופים, נתניהו יקבור לא רק את החטופים שבעזה - אלא את המדינה כולה. רק עסקה שתחזיר את כל החטופים ותסיים את המלחמה בדרום תציל את המדינה".

חסימה בצומת הפיל
חסימה בצומת הפיל

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406271015' autoplay='0' credit='' desc='משפחות חטופים באיילון דרום' poster='' kid='1_5x6ksj0o' duration='11']

אתמול, משפחות חטופים מסרו הצהרה מחוץ לקריה שבתל אביב, בשל "המשך הזגזוג של ראש הממשלה נתניהו בעמדותיו ובאמירותיו בעניין מימוש 'עסקת נתניהו' להחזרת החטופים". בין הדוברים: אורלי גלבוע, שבתה דניאל גלבוע נחטפה מבסיס עוז; רובי חן, אביו של סמל איתי חן שנפל בקרב וגופתו מוחזקת בידי חמאס; מור קונגולד, אחיו של טהם שוהם שנחטף מבארי; נעם פרי, בתו של חיים פרי שנחטף ונרצח בשבי בעזה; יעל אדר, אמו של תמיר אדר שנחטף ונרצח וגופתו מוחזקת בעזה ושרון שרעבי - שאחיו אלי נחטף ואחיו יוסי נרצח בשבי חמאס.

ההצהרה הגיעה ברקע יום מחאה ארצי להשבת החטופים, בהשתתפות מרב סבירסקי, אחותו של החטוף איתי סבירסקי שנרצח וגופתו מוחזקת בעזה; יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון; שחר זהירו, אחיינו של החטוף אברהם מונדר ושניר דן - בן דודה של החטופה כרמל גת.

מציינים יום הולדת 20 לתצפיתנית החטופה נעמה לוי בכיכר החטופים
מציינים יום הולדת 20 לתצפיתנית החטופה נעמה לוי בכיכר החטופים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
כרזות חטופים בתל אביב
כרזות חטופים בתל אביב | צילום: חדשות 13

עדי שהם שנחטפה מקיבוץ בארי ושוחררה מהשבי לאחר 50 ימים יחד עם שני ילדיה נווה (8) ויהל (4), ושבעלה טל שהם חטוף בעזה כבר 264 ימים, שיתפה דף בו כתובות שאלות שילדיה שואלים מאז אותו בוקר שבת נורא. "השאלות האלו הן שבריר מתוך חיי היומיום שלנו. ככה נראים חיינו כבר הרבה יותר מדי זמן, זו מציאות בלתי אפשרית. חייבים להחזיר את טל הביתה לילדינו הכואבים מגעגוע, זה הדבר האנושי, הראוי והדחוף ביותר".

חטופים עזה משפחת שהם בארי "שבריר מתוך חיי היומיום שלנו": השאלות של נווה ויהל
"שבריר מתוך חיי היומיום שלנו": השאלות של נווה ויהל | צילום: דוברות קיבוץ בארי
חטופים עזה נווה ויהל שהם ביום שחרורם מהשבי
נווה ויהל שהם ביום שחרורם מהשבי | צילום: דוברות קיבוץ בארי

מקיבוץ בארי נמסר כי "אלו שאלות שילדים לא אמורים לשאול, אך זו המציאות אליה מתעוררים כל בוקר נווה ויהל, שנחטפו מקיבוץ בארי יחד עם אימם עדי וסבתם שושן, ושוחררו מהשבי בעסקת הפעימות. עבור ילדים שהיו בשבי ודואגים כל כך לאבא, מכירים את הסכנה וחוסר האונים היומיומי - הזמן שעובר מרגיש כמו נצח. קיבוץ בארי מבקש - עסקה עכשיו!".