"ישב שעות ללא רוח חיים": בן 66 מת במהלך טיסה מתאילנד לישראל

במהלך טיסה לילית מבנגקוק לתל אביב נקבע מותו של נוסע כבן 66, לאחר שצוות המטוס הבחין כי אינו בין החיים. רופא שנכח בטיסה קבע את מותו, והוא הועבר למושבים האחוריים של המטוס עד לנחיתה בנתב"ג

נוסעים בטיסה - ארכיון
נוסעים בטיסה - ארכיון | צילום: פלאש 90

גבר כבן 66 מת הלילה (ראשון) במהלך טיסה לילית מבנגקוק, בירת תאילנד, לתל אביב. בזמן חלוקת האוכל בטיסה ניגש דייל אל הנוסע והבין שאינו בין החיים. רופא שנכח בטיסה קבע את מותו, והוא הועבר למושבים האחוריים של המטוס וכוסה עד לנחיתה בנמל התעופה בן גוריון.

מתנדב זק"א יוסף דורפמן שנכח בטיסה סיפר: "במהלך הטיסה אחד הנוסעים ניגש לצוות המטוס וציין שהוא לא חש בטוב. אחרי טיפול קצר אותו נוסע חזר למקומו להמשך טיסה כשהוא מתהלך עצמאית. בהמשך הטיסה צוות המטוס שהגיש את ארוחת הבוקר הבחין באותו אדם כשהוא יושב על מקומו מחוסר הכרה, וקראו לצוות הרפואי שעל המטוס. לאחר שהנוסעות שלידו אם ובתה פינו את המושב, דייל ונוסע נוסף העבירו אותו לחלק האחורי של המטוס ושם הצוות הרפואי קבעו את מותו, אני הגעתי לשם לסייע לצוות, כיסינו ודאגנו לכבוד המת עד לנחיתת המטוס בשדה התעופה בנתב"ג".

גבר כבן 66 מת במהלך טיסה
גבר כבן 66 מת במהלך טיסה | צילום: דוברות זק"א

ייתכן כי מותו של הנוסע נגרם כתוצאה מ"תסמונת מחלקת תיירים", שמתקיימת במהלך ישיבה ללא תנועה בתנאיי צפיפות במטוס. מחקרים רפואיים העלו כי ישיבה במהלך טיסה ארוכה לפרקי זמן ארוכים וללא תנועה מגדילה את הסיכון ללקות בפקקת ורידים עמוקה, כלומר היווצרות קרישי דם ברגליים.