ברקע החשש מהסלמה: לופטהנזה מבטלת את טיסותיה לישראל

המתיחות בגבול הצפון נותנת אותותיה: חברת התעופה הלאומית של גרמניה, הגדולה באירופה ואחת הגדולות בעולם, המחזיקה בין היתר גם ב"אוסטריאן איירליינס" ו"סוויס אינטרנשיונל איירליינס", הודיעה כי הטיסות לישראל של כל החברות בבעלותה מבוטלות עד להודעה חדשה. אל על הודיעה על תגבור לוח הטיסות

זמן צפייה: 02:20

ברקע החשש מהסלמה: קבוצת לופטהנזה, חברת התעופה הלאומית של גרמניה, הגדולה באירופה ואחת הגדולות בעולם, הודיעה היום (חמישי) כי היא מבטלת את טיסותיה לישראל - עד להודעה חדשה. הקבוצה היא מבעלי חברות תעופה שונות כמו "אוסטריאן איירליינס" ו"סוויס", וההחלטה חלה גם עליהן.

מאל על נמסר: "נכון לרגע זה, לוח הטיסות של החברה מתקיים כסדרו. חברת אל על פועלת על-פי הנחיות גורמי הביטחון ורשויות התעופה ועומדת בקשר ישיר עימם. על מנת לתת מענה לביקושים ולעומסים על טיסות החברה, אנו מתגברים את לוח טיסותינו ככל הניתן ומוסיפים את הטיסות הבאות: טיסת LY545 מתל אביב לאתונה תצא מחר ב-11:30 (זמן מקומי); טיסת LY546 מאתונה לתל אביב תצא ב-15:15 (זמן מקומי). עדכונים שוטפים יעלו באתר אל על וברשתות החברתיות בהתאם לתמונת המצב ולהנחיות גורמי הביטחון ורשויות התעופה".

מטוס אל על בדרך לארצות הברית (סן פרנסיסקו)
מטוס אל על (ארכיון) | צילום: דוברות אל על

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי טיסה של החברה הגרמנית לופטהנזה ממינכן לתל אביב נחתה הלילה בלרנקה שבקפריסין, וצוות המטוס הודיע לנוסעים כי ישראל לא מאפשרת נחיתות בשטחה ולכן הטיסה תחזור למינכן. הנוסעים זעמו, ואז נמסר להם כי מי שמעוניין לרדת בלרנקה יכול לעשות כן, אך ללא המזוודות - וללא טיסת המשך לתל אביב. בנוסף, טיסת "אוסטריאן איירליינס" מווינה שהייתה אמורה לנחות הבוקר בתל אביב נחתה בסופיה בירת בולגריה, גם כן בעקבות החלטה פנימית של החברה שלא לנחות בישראל.

דובר חברת לופטהנזה מסר: "טיסת לופטהנזה LH682 ממינכן לתל אביב, אשר מסיבות תפעוליות מופעלת בשלב זה דרך לרנקה, תשוב למינכן לאחר שנחתה בלרנקה הבוקר בשעה 2:43 (שעון CEST), זאת כאמצעי זהירות עקב פעילות ביטחונית. טיסת ההמשך מלרנקה לתל אביב, וכן טיסת החזור LH683 מתל אביב למינכן, אשר הייתה אמורה לצאת היום, יבוטלו. לכל הנוסעים יוצעו טיסות חלופיות".

"לעת עתה, שאר הטיסות המתוכננות להיום נותרו ללא שינוי", הוסיף דובר חברת לופטהנזה, "אנו מצטערים על אי הנוחות. בטיחות הנוסעים ואנשי הצוות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר: "המצב הבטחוני מאפשר טיסות מישראל ולישראל. חלק מחברות התעופה הזרות משהות ו/או מצמצמות חלק מטיסותיהן לישראל, מסיבות פנימיות שלהן. על הנוסעים לקחת בחשבון כי יתכן וחזרתם ארצה תתעכב, ויש לעמוד בקשר עם חברות התעופה ולהתעדכן לגבי טיסותיהם".

מטוס של לופטהנזה
מטוס של לופטהנזה | צילום: רויטרס

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי בצל החיסולים בביירות ובאיראן, האיומים בתגובה והדריכות בישראל - חברות תעופה זרות, בהן יונייטד ודלתא, מבטלות טיסות לישראל לימים הקרובים. בנוסף, ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע ללבנון - וקראה לאזרחיה: "אל תגיעו".

מרשות שדות התעופה נמסר כי "המצב הביטחוני מאפשר טיסות מישראל ואליה. חלק מחברות התעופה הזרות משהות ו/או מצמצמות חלק מטיסותיהן לישראל, מסיבות פנימיות שלהן. על הנוסעים לקחת בחשבון כי ייתכן שחזרתם ארצה תתעכב, לעמוד בקשר עם חברות התעופה ולהתעדכן לגבי טיסותיהם".