אישה נספתה בשריפה שפרצה בבית בבנימין, 18 נוספים נפגעו

19 נפגעו בשריפה שפרצה בדירת מגורים בהתנחלות כוכב יעקב, בהם עדינה זהבי, בת 41, שפונתה תוך פעולות החייאה לביה"ח, אך שם קבעו הרופאים את מותה. שניים נוספים במצב בינוני והשאר במצב קל. השריפה פרצה ככל הנראה כתוצאה מטעינה של אופניים חשמליים. אב המשפחה סיפר: "אשתי האהובה פעלה כמו לביאה. היא חילצה את הילדים שלנו אחד אחרי השני מתוך הלהבות ומתוך העשן"

זמן צפייה: 03:04

עדינה זהבי, אם לתשעה ילדים בת 41, נספתה בשריפה שפרצה הלילה (בין שבת לראשון) בדירת מגורים בכוכב יעקב שבאזור בנימין. 18 אנשים נוספים נפגעו בשריפה, בהם שניים במצב בינוני - בעלה של זהבי, גבר כבן 48, ואחד מילדיהם של בני הזוג, בן 8. שאר הנפגעים במצב קל. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי במקום לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים הדסה עין כרם, הר הצופים ושערי צדק בירושלים. אנשי הכיבוי מכוכב יעקב ומהיישובים הסמוכים השתלטו על האש.

השריפה פרצה ככל הנראה כתוצאה מטעינה של אופניים חשמליים. הילד שהוגדר במצב בינוני פונה עם כ-30% כוויות בדרגה ב' בפלג גופו התחתון, ואביו פונה בהכרה עם סימני משאיפת עשן. 16 נפגעו באורח קל בלבד משאיפת עשן, בהם ארבעה צעירים בשנות ה-20 לחייהם, ארבעה נערים, ועוד שמונה ילדים ופעוטות. 11 מהנפגעים הם בני משפחה אחת, והשאר שכנים מהקומה העליונה ונוספים שניסו לסייע בחילוץ.

עדינה זהבי שנספתה בשריפה בכוכב יעקב ובעלה שנפגע באורח בינוני
עדינה זהבי שנספתה בשריפה בכוכב יעקב ובעלה שנפגע באורח בינוני

אב המשפחה אריה זהבי אמר הבוקר: "אשתי האהובה פעלה כמו לביאה. היא חילצה את הילדים שלנו אחד אחרי השני מתוך הלהבות ומתוך העשן. עדינה היתה חברה של כולם והיתה אשת חסד גדולה. אני המום ולא מוצא את המילים על האובדן ועל הדמות הענקית שזכיתי לחיות לצידה".

חברתה הקרובה של עדינה, רחל לף, סיפרה: "עדינה היתה החברה שכולם רוצים. תמיד ידעה לקלוט מי צריך עזרה והושיטה יד תומכת בלי לעשות מזה עניין. היא לא דיברה אלא פשוט עשתה. עדינה היתה לצידנו ולצד שאר החברות ברגעים שמחים וגם קשים. היא ראתה תמיד את אלה שזקוקים ליחס ולא ויתרה עליהם. היא עסקה עם תלמידות בחינוך המיוחד, התחברה אליהן מאד והביאה אותן אליה הביתה לביקורים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406300732' autoplay='0' credit='דוברות כבאות והצלה לישראל' desc='נזקי השריפה' poster='' kid='1_pvfgba50' duration='57']

ממד"א נמסר כי הדיווח אודות השריפה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים בשעה 02:36. אבי זארוג, פראמדיק מד"א המתגורר ביישוב ושהגיע ראשון למקום, סיפר: "הגעתי למקום מהר מאוד וראיתי עשן סמיך יוצא מהקומה הראשונה בבית פרטי בן שתי קומות. מחוץ לבית הייתה המולה וראיתי ילדים ונערים שחולצו מהבית על-ידי ההורים, רובם סבלו משאיפת עשן ושניים סבלו גם מכוויות בגפיים".

"הם חילצו את הילדים אחד אחרי השני, ובשלב מסוים הבינו כי אישה בשנות השלושים לא יצאה מהבית, לאחר מספר דקות חילצו אותה כשהיא מחוסרת הכרה לאחר ששאפה עשן רב והיא פונתה במצב אנוש תוך פעולות החייאה. גבר וילד כבן 8 סבלו מכוויות ושאיפת עשן ופונו במצב בינוני, כל השאר, בהם כאלה שהגיעו לסייע בחילוץ, פונו במצב קל לאחר ששאפו עשן. ההורים הצילו את כל הילדים. אירוע קשה מאוד שהסתיים באסון גדול".

זירת השריפה בדירה בכוכב יעקב
זירת השריפה בדירה בכוכב יעקב | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

מכבאות והצלה לישראל נמסר כי מהחקירה עולה שהאופניים החשמליים היו בכניסה למבנה והעשן הרב חסם את נתיב המילוט. סגן טפסר רוני יעקב, מפקד תחנת מתיתיהו וראש צוות החקירה, אמר: "לאחר שלוחמי האש השיגו שליטה על האש, התחלנו בפעולות לחקירת נסיבות פרוץ השריפה. כבר עם הכניסה לבית, היה ניתן לראות כי ישנו מוקד בעירה משמעותי בקומה הראשונה. עם העמקת פעולות החקירה זיהינו כי מוקד השריפה הוא כתוצאה מאופניים חשמליים, אשר היו עדיין מחוברים לחשמל, וגרמו לעשן רב אשר התפשט בכל חלל המבנה".

עוד הוסיף סגן טפסר רוני יעקב כי בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה בשריפות כתוצאה מאופניים חשמליים וסוללות ליתיום, וקרא לציבור להקפיד על כללי הבטיחות: "יש להשתמש בסוללות בעלות תו תקן בלבד, אין לבצע שום שינוי בסוללה, ויש לטעון את האופניים תחת השגחה, ולנתק מהחשמל מיד בסיום הטעינה".

זירת השריפה בדירה בכוכב יעקב
זירת השריפה בדירה בכוכב יעקב | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ הגיע הלילה לבית הבוער ועסק בארוע עם צוות היישוב וצוותי הכיבוי והרפואה, ואמר: "אנחנו בזירה קשה מאד של בית שהתלקח במהירות על יושביו. היתה כאן פעולת גבורה ענקית של אם המשפחה עדינה, יחד עם בעלה שנכנסו לבית הבוער ואפוף העשן פעם אחר פעם וחילצו את הילדים ממיטותיהם מתוך האש והעשן. עדינה שמה את חיי משפחתה לפני חיי עצמה בגבורה אדירה ובכך מסרה את נפשה כדי להציל את ילדיה. בשעה הקשה הזו אנו עוטפים את בני המשפחה שנמצאים בבתי החולים ויחד עם צוות היישוב כוכב יעקב נותנים מענה קהילתי".