"נופלים עליך השמיים": כך מכינים תביעות נגד עסקים במיליונים

במשך 40 שנה מחזיק דוד לזר עסק משפחתי למכירת משקפיים, ולא תיאר לעצמו שיש דבר פסול בהתנהלותו. בוקר אחד הודיעו לו על תביעה ייצוגית בסך מיליונים שהוגשה נגדו, מאחוריה עמד מוחמד ספורי, עו"ד שהגיש מעל ל-5,000 תביעות ייצוגיות נגד עסקים. רואן חלאילה, שעבדה איתו בעבר, מספרת על דרך הפעולה: "היינו מייצרים את העובדות, אנשים לא ידעו שתבענו בשמם" | חלק שלישי בתחקיר

זמן צפייה: 11:15

צפו בחלק הראשון של הסדרה >> גזל בחסות החוק: תביעות המיליונים שמרסקות עסקים קטנים

צפו בחלק השני של הסדרה >> "גזר דין מוות": החוק שבא להיטיב - והפך את חיי העצמאים לסיוט

מטעמו של מוחמד ספורי נמסר בתגובה: "אינני מתפעל מהתקשורת מאחר ואני מאמין כי אני מייצג את לקוחותיי נאמנה. זה שיש אנשים שמנסים למנוע הנגשה דרך התקשורת אומר להם כי מי שחושב שהוא צודק, שינהל ההליך בבית המשפט עד תום, בו ניתן המילה האחרונה. כך אני מאמין, שאנו במדינת ישראל, מדינת חוק, וכולנו צמודים לחוק. לגבי עדותה של רואן חלאילה, מדובר בעדות שקר שאין להאמין לה. היא נתבעת על ידי משרדי והתיקים מנוהלים בבית המשפט על העתקה וזיופים. בית המשפט יגיד מילתו נגדה. לא אתייחס לזה בתקשורת, רק למען מתן תמונה אמיתית במי מדובר - מצרף לכך העתק מתלונה העומדת ותלויה נגדה בלשכת עורכי דין בגין מעשים רבים חמורים ועניינה הועבר למתן חוות דעת מצב. (העתק של בקשתו של עו"ד מוחמד ספורי מלשכת עורכי הדין לכתיבת חוות דעת של ועדת העתיקה כנגד המתמחה רואן חלאילה נמצא בסוף הכתבה).

עוד אוסיף, תבקש מהעדה למסור לך שמות של תובעים שלשיטתה לא ידעו על התביעות, שתציג לכם מי העובדים שהתבקשו להמציא סיפורים הם. שקרנית. בנוסף, קיימת תביעת לשון רע נגדה אשר מתנהלת בבית משפט השלום-עכו ולאור עדותה השקרית לכם אני מתכוון לתקן כתב התביעה ולתקן סכום תביעתי בגין עדותה השקרית, שכל מטרתה ניסיון כושל לפגוע במוניטין של המשרד. אם התקשורת רוצה להיות שקופה, עליה לאמת עובדות ולא לדבר על עדות בלי בסיס עובדתי. שמות של תובעים נבקש, וכן מי הם העובדים. תנסה ותראה כי היא תתחמק ממתן תשובות ואז תוודא כי הכל עלילה ושקר.

אתם מעלים טענות שקריות במטרה לפגוע, וזאת היא לא הפעם הראשונה. הטענות שלכם אין להן בסיס עובדתי או משפטי, וחבל שאתם מתנהגים כך כערוץ אשר אמור להעלות טענות משקפות. אני אמצא את הדין עם כל מי שמנסה לפגוע בשקר האמור בכתבה. אם נכון, יש לתעדו בראיות ואין לכם ראיות כי אתם משקרים ביחד עם הגב' רואן חלאילה, שכבר נתבעת על שקריה. בנוסף, כל מי שנתבע וחושב שהוא צודק, מוזמן לבוא ולהעיד מולי בבית המשפט - שם המקום הנכון לקבוע. אני לא מתפעל מהתקשורת, במיוחד מהערוץ שלכם, אשר בפעם הקודמת אף העלתם טענות שקר של קארה מבלי לקבל עמדתי. אני ממשיך בעבודתי נאמנה למען המוגבלים. הצלחתי ואצליח, ואתם תמשיכו לכתוב שקרים. אני מכבד משפטו של רבי שאמר 'לא כל מי שיכול עושה, אלא על מי שעושה יכול'. שימותו הקנאים".

מטעמו של ניזאר טנוס נמסר בתגובה: "התיאור שלכם לפיו מדובר בהפרות חוק איזוטריות מעידות על חוסר ידיעה ועל העלאת עובדות משפטיות לא נכונות, שכן ההפרות האיזוטריות עליהן אתם מדברים הן בעצם הוראות חוק בורורת שבאו לשרת אוכלוסייה המונה למעלה ממיליון וחצי אזרחים במדינה . אנחנו ערים לכך שאתם מזלזלים בזכויות בעלי המוגבלות למרות שהן בית המשפט העליון והן היועץ המשפטי לממשלה ביקשו להחמיר בטיפול בהפרות אלה. יש לציין כי הוראות החוק העניקו לחברות 4 שנים להתרגן כדי ליישם את הוראות החוק , ועדיין חלקן, כמו למשל טופ אופטיק , בחרו שלא ליישם את הוראות החוק.

בכל מקרה, הוגשה נגד טופ אופטיק תובענה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בירושלים ביחד עם עוד מספר חברות . בית המשפט כתב פסק דין מנוק בו קיבל את הטיעון העובדתי והמשפטי של התובעת ודוחה את טענות הנתבעת, ובסופו פסק הדין הטיל על החברה חיובים כספיים . חבל שאינכם קוראים את פסק הדין המנומק . בנוסף לאחר תקופה נמצא כי חברת טופ אופטיק מפרה הוראות חוק נוספות ולכן הוגש נגדה הליך נוסף לבית המשפט המחוזי בתל אביב. התקיים דיון בו הוכח כי הנתבעת מפרה שוב את הוראות החוק . במהלך הדיון העלה מר לזר טיעון אישי משפחתי הרלוונטי לבניו , ולכן החלטנו לתמוך בו נפשית וויתרנו על שכר הטרחה המגיע לנו תוך כדי שאנחנו מקבלים שבחים מכל המעורבים לרבות בית המשפט. יש לציין כי הנתבעת הפעילה 4 סניפים ואין מדובר בעסק קטן.

בנוסף, המשרד שלנו ער לכל נתבעת, ובאחד הפעמים נתקלנו בנתבעת שהפרה את הוראות החוק וגם שם החלטנו לוותר על השכר טרחה שלנו , וגרמנו לבית העסק ( מסעדה מאוד גדולה ) לקחת על עצמה הפקת אירוע של בת מצווה לחברה החרדית באותה העיר . וההתנהלות שלנו זכתה להערכה בפסק דין מנומק. בנוסף משרדינו עוזר לעסקים קטנים רבים בתביעות ייצוגיות תוך כדי שאנחנו מייצגים אותם בהצלחאה וללא קבלת שכ"ט. במקרים נוספים אנחנו מוותרים על השכר טרחה שלנו ומפנים את הכספים לתרומות לעמותות נזקוקות.

"לסיום, לא יימצא אף משרד הפועל ערכית כמו המשרד שלנו ולכן אנחנו נחשבים לאחד המשרדים המצליחים והמוערכים במדינה, ובכל יום משרדינו מקבל מספר פניות להגשת תובענות ייצוגיות לגבי ערוץ 13 אנחנו משתתפים בצערכם שאתם מנהלים מאבק בשמו של אביר קארה מבלי לבדוק פסיקה וחוקים אבל זה כבר עניינכם".