"ידונו באלימות המינית של חמאס": עמית סוסנה תיפגש עם קמלה האריס

סוסנה, ששוחררה אחרי 55 ימים בשבי והעידה בריאיון נרחב ל"ניו יורק טיימס" על האלימות המינית שהופעלה נגדה, תיפגש הלילה בבית הלבן עם סגניתו של הנשיא ביידן. בעצרת שנערכה למען החטופים בוושינגטון סוסנה סיפרה: "כשאתה בשבי חמאס הרובה מכוון לראש שלך בכל רגע"

זמן צפייה: 01:20

עמית סוסנה, שנחטפה מביתה בכפר עזה על-ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ושוחררה לאחר 55 ימים בשבי, תיפגש הלילה (שני) עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בבית הלבן. המפגש יתמקד באלימות המינית של מחבלי חמאס, עליה העידה סוסנה בהרחבה. שריל סנדברג, יוצרת הסרט הדוקומנטרי אודות פשעי המחבלים בשבת השחורה "זעקות ואז שתיקה", תשתתף גם היא במפגש וסרטה יוקרן במהלכו.

בעצרת שנערכה בוושינגטון למען החטופים שנותרו בשבי חמאס בעזה, סוסנה סיפרה: "כשאתה בשבי חמאס הרובה מכוון לראש שלך בכל רגע. אני קוראת לחבריי בשבי, תהיו חזקים, אתם תחזרו מחושך לאור".

סגנית הנשיא קמלה האריס
סגנית הנשיא קמלה האריס | צילום: רויטרס

לפני כשלושה חודשים, סוסנה גוללה בריאיון ל"ניו יורק טיימס" את ייסורי השבי בעזה, ושיתפה בכך שעברה תקיפה והתעללות מינית על-ידי מחבל חמאס. לדבריה, כשנחטפה, היא הוכתה ונגררה לשטח הרצועה על-ידי כ-10 מחבלים, חלקם חמושים.

עוד סיפרה כי הוחזקה לבדה בחדר שינה של ילדים, כשהיא כבולה בקרסולה השמאלי. ימים ספורים לאחר החטיפה, החל אחד המחבלים שהשגיח עליה, ששמו מוחמד, לשאול אותה שאלות בנוגע לחיי המין שלה. "לפעמים הוא היה נכנס, מתיישב ליד המיטה, מרים את חולצתי ונוגע בי", היא סיפרה בכאב. "ניסיתי לדחות אותו שוב ושוב".

באחת הפעמים, כשהייתה במקלחת, נכנס המחבל וגרר אותה באיומי אקדח לחדר. "הוא כיוון אקדח לראשי והכריח אותי לבצע בו אקט מיני", סיפרה סוסנה בריאיון, במהלכו אף חשפה כי המחבל ביקש לדעת מתי היא צפויה לקבל מחזור חודשי.

עמית סוסנה
עמית סוסנה | צילום: קסטינה תקשורת

בהמשך הריאיון סיפרה סוסנה כי היא הועברה בין שישה מיקומים שונים ברצועת עזה - בתים פרטיים, משרד ומנהרה. באותם ימים, קבוצת מחבלים אף הכתה אותה. בריאיון סיפרה כי ב-28 באוקטובר היא נלקחה באוטו לבן קטן לכיוון מחנה הפליטים נוסייראת. במהלך הנסיעה, השובה של סוסנה שתקף אותה מינית, מוחמד, ישב לידה וכיוון לראשה אקדח.

בתום הנסיעה, המוכנית עצרה ליד בית ספר בבעלות האו"ם וסוסנה נמסרה למחבל אחר שהציג את עצמו בשם אמיר, שלקח אותה לדירת מגורים אחרת. לראשונה מזה שבועות היא הייתה חופשיה ממוחמד, אך גורלה עדיין נותר לוט בערפל. לדברי סוסנה, בשלב זה היא חשבה לעצמה: "אלוהים אדירים, מה הולך לקרות לי?".