התאונה הקטלנית בערבה: רכב סטה מהנתיב, אב ושתי בנותיו נהרגו

ארבעה בני אדם נהרגו אמש בכביש 90, צפונית לעין חצבה, בהם באסל אבו אלעסל, בן 35 מרהט, שסטה לנתיב הנגדי תוך שהוא חוצה קו הפרדה רצוף - והתנגש חזיתית במרצדס בה נסעו בני משפחתו של דיאא עאסלה, בן 45 מעראבה, שנהרג לצד בנותיו בנות ה-10 וה-15. אם המשפחה נפצעה קשה, בנה בן ה-14 נפצע בינוני

זמן צפייה: 01:42

דיאא עאסלה, בן 45 מעראבה, נהרג אמש (רביעי) בתאונה הקטלנית בכביש הערבה לצד שתי בנותיו - בנות 10 ו-15. ההרוג הרביעי בתאונה הוא באסל אבו אלעסל, בן 35 מרהט, שנסע לבד ברכב מסוג סיאט קופרה על כביש 90 מצפון לדרום, סטה שמאלה אל הנתיב הנגדי תוך שהוא חוצה קו הפרדה רצוף - והתנגש חזיתית במרצדס של משפחת עאסלה.

אשתו של דיאא, בת 37, נפצעה באורח קשה בתאונה, ובנם בן ה-14 נפצע באורח בינוני. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה, צפונית לעין חצבה בכביש 90, קבעו את מותם של הארבעה, ואילו הפצועים פונו במסוקים לבית החולים. המשטרה פתחה בחקירת התאונה.

מימין: באסל אבו אלעסל, דיאא עאסלה
מימין: באסל אבו אלעסל, דיאא עאסלה

חובש רפואת חרום במד"א יונתן נריסנה וחובש בכיר במד"א אלי שריקי סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום וראינו במרכז הכביש שני כלי רכב מעוכים והמולה מסביב, ביצענו סריקה מהירה וראינו 6 נפגעים בתאונה הקשה הזאת, באחד מכלי הרכב היו 5 נוסעים ובשני רק נהג שנהרג במקום, ברכב בו נסעו החמישה, 3 מהם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום, נער כבן 17 ואשה כבת 40 היו בהכרה וסבלו מפציעות, הענקנו להם טיפול מציל חיים ופינינו אותם למסוק מד"א ומסוק צבאי שנחתו בסמוך ופינו אותם לבית החולים כשמצבה של האשה קשה והנער קל עד בינוני".

יהודה מסיקה, ראש צוות זק"א דימונה, הוסיף: "מדובר בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב, כשהגענו למקום ראינו את הרכבים מרוסקים במרכז הכביש, חלק מנוסעי הרכבים נלכדו כתוצאה מעוצמת ההתנגשות, כוחות כיבוי פעלו במקום לחילוץ הלכודים, לצערי צוותי מד"א נאלצו לאשר את מותם של 4 נפגעים, כבן 35 נהג רכב, נהג רכב נוסף כבן 45, שתי נערות בנות 13 ו-14. שני נפגעים נוספים פונו במצב קשה ובינוני לביה"ח".

זירת התאונה הקטלנית בכביש 90
זירת התאונה הקטלנית בכביש הערבה

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות. כל נסיעה בכביש היא הימור על החיים. כמה עוד צריכים לקפח את חייהם בכביש הדמים הזה כדי שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ישפרו את התשתית בו? הכי קל תמיד להאשים רק את הנהג אבל אם הייתה גדר הפרדה בכביש ניתן ככל הנראה היה למנוע את התאונה. שיפור התשתית בכביש 90 והפיכתו לכביש בטוח וסלחני לטעויות הגורם האנושי חייב להיות בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל. מדובר בעורק התחבורה המרכזי לערבה ולאילת וכבר מזמן היו חייבים להפוך אותו לכביש מודרני ובטוח".

זירת התאונה ברמלה
זירת התאונה ברמלה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מוקדם יותר אמש, שני נערים בני 13 ו-17 נפצעו באורח אנוש וקשה מפגיעת רכב ברמלה. אחד הפצועים ישב על כיסא גלגלים. הם פונו לטיפול בבית החולים אסף הרופא.

מהמשטרה נמסר: "בוחני התנועה של משטרת ישראל הגיעו לזירה ואוספים ממצאים, במסגרת חקירת נסיבות התאונה". הנהג החשוד, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, עוכב לחקירה.