"אין בית עד לחזרת החטופים": אלפים הפגינו מול מעונות נתניהו

אלפים מפגינים מחוץ למעונות נתניהו בקיסריה ובירושלים, מדורות הוצתו במקום. הבוקר חסמו בני משפחות ופעילים למען השבת החטופים את איילון צפון, בדרישה להגיע לעסקה. מוחים נגד הממשלה חסמו את כביש החוף באזור מעגן מיכאל בקריאה לבחירות

זמן צפייה: 01:11

גם הערב (חמישי), אלפים מפגינים נגד הממשלה ברחבי הארץ. המוקד המרכזי - מעון ראש הממשלה בקיסריה. הפגנה צפויה להתקיים גם מול מעון נתניהו בירושלים. הבוקר חסמו בני משפחות ופעילים למען השבת החטופים את איילון צפון, בדרישה להגיע לעסקה. במקביל, מוחים נגד הממשלה חסמו את כביש החוף באזור מעגן מיכאל וקראו ללכת לבחירות.

משפחות חטופים יחד עם פעילים להשבתם הציתו מדורות ליד מעון נתניהו בקיסריה: "אין בית עד שהחטופים יחזרו. נתניהו חירב את המדינה, הפקיר את העם כולו בשביל הכיסא שלו. המאבק על המדינה עובר תחילה בהחזרת החטופים, רק לאחר מכן נוכל לשקם ולתקן את מה שהוא חירב".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406202241' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנות בקיסריה' poster='' kid='1_fhfdxla5' duration='18']

ממטה המאבק "חופשי בארצנו" נמסר כי יותר מעשרת אלפים מפגינים הגיעו למחאה בקיסריה, וכי במקום נרשמו עומסי תנועה כבדים. שי קידר, ממובילות תנועת "היום שאחרי", שפונתה משדה נחמיה, אמרה: "לפני קצת פחות משנה נאמתי באנדרטת האריה השואג. דיברתי על ממשלה שמפקירה את הצפון כבר שנים בכל היבט, על כך שרק 20% מהיישובים באזור מוגדרים כצמודי גדר, ועל ההיעדר המוחלט של איזשהו מענה ביטחוני ורפואי. לא יכולנו לדמיין כמה נורא וכמה מהר זה הולך להידרדר. אני עצמי התפניתי מהצפון ללא פיצויים מהמדינה וללא בית לחזור אליו, וכמו המוני תושבים ותושבות בכל רחבי הארץ אני חיה במציאות בלתי נסבלת".

"מאות אלפי דונמים נשרפו בשבועות האחרונים בצפון, בתים, חצרות יערות ושטחים חקלאיים עולים באש והלב שלנו נשרף יחד איתם. ואיפה ראש הממשלה? במשמרת שלו קרה המחדל הנורא של 7 באוקטובר. מעבירים חוק גיוס בזיוני שפוגע בנו - משרתי המילואים - ויותר מכך בביטחון של מדינת ישראל. במשמרת שלו מעבירים כספים שאמורים ללכת לעוטף ולצפון - להתנחלויות! הוזים על יישוב עזה ודרום לבנון, אבל לא עושים דבר כדי שנוכל לחזור לקרית שמונה, מטולה או משגב עם!".

נתניהו מחאות הפגנות בקיסריה
הפגנות בקיסריה | צילום: רויטרס
נתניהו מחאות הפגנות בקיסריה
הפגנות בקיסריה | צילום: רויטרס
נתניהו מחאות הפגנות בקיסריה
הפגנות בקיסריה | צילום: רויטרס
נתניהו מחאות הפגנות בקיסריה
הפגנות בקיסריה | צילום: רויטרס
נתניהו מחאות הפגנות בקיסריה
הפגנות בקיסריה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר נפגש נתניהו עם משפחות החטופים שהתבשרו על כך שיקיריהן אינם בין החיים. נתניהו אמר כי ישראל "מחויבת להחזיר את כולם, את כל ה-120 החטופים - החיים והחללים כאחד. גם אם זה בשלבים, לא נוותר על אף אחד. כשאנחנו בעזה הלחץ משתנה, הפעילות שלנו מייצרת הזדמנויות להשבת החטופים". ראש הממשלה הוסיף: "לא נצא מרצועת עזה עד שכל החטופים יחזרו, ולא נצא עד שנחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. אין לנו אופציה להרים ידיים, אין לנו אופציה לוותר על הניצחון. זו עמדתי. מי שמתנגד - שיתנגד בגלוי". ביום ראשון עתידה להתקיים פגישה נוספת עם משפחות נוספות של חללים חטופים.