מאות בהפגנה מחוץ לישיבת הקבינט; צומת בגין נחסם לסירוגין

משפחות חטופים ופעילים למען שחרורם מחו מחוץ לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה, בקריאה "די להפקרה, עסקה עכשיו". ממטה המשפחות נמסר: "דורשים מחברי הקבינט לשים סוף להפקרה ולהביא לעסקה להשבת כל החטופים – החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם"

זמן צפייה: 04:49

אחרי מחאות הענק אמש בתל אביב וברחבי הארץ, גם הערב (ראשון) הפגינו משפחות חטופים ופעילים למען שחרורם מחוץ לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה, בקריאה "די להפקרה, עסקה עכשיו". בירושלים נרשמו עימותים בין שוטרים למפגינים.

ממטה המשפחות נמסר כי קרובי החטופים "דורשים מחברי הקבינט לשים סוף להפקרה ולהביא לעסקה להשבת כל החטופים – החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

עימותים בין שוטרים למפגינים בירושלים
עימותים בין שוטרים למפגינים בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
מציינים 10 שנים להחזקתו של אברה מנגיסטו בשבי
מציינים 10 שנים להחזקתו של אברה מנגיסטו בשבי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מוקדם יותר ציינו בכיכר החטופים בתל אביב 10 שנים להחזקתו בשבי של אברה מנגיסטו. המשפחות מתכוונות להפגין מחר מול ביתו של יו"ר ש"ס דרעי.

מדורה בהפגנת הענק בת"א: "אם לא תהיה עסקה - נשרוף את המדינה"
מדורה בהפגנת הענק בת"א: "אם לא תהיה עסקה - נשרוף את המדינה" | צילום: רויטרס
מפגינים למען החטופים בדרך בגין בתל אביב
מפגינים למען החטופים בדרך בגין בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
הפגנות להשבת החטופים
מפגינים להשבת החטופים | צילום: רויטרס

בהפגנת הענק אתמול בתל אביב קראו המוחים בצומת בגין: "אם לא תהיה עסקה - נשרוף את המדינה". שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת שנרצחה בשבי, אמרה בכאב בהפגנה: "טרפדתם עסקה ורצחתם אותם".  דודה של כרמל גת, שנחטפה ונרצחה על-ידי חמאס בשבי, אמר: "כרמל נלחמה 11 חודשים כדי לשרוד. היא עשתה הכול כדי להישאר בחיים וציפתה שהממשלה תעשה הכול כדי להחזיר אותה הביתה. זה הסכם לא כתוב בין המדינה לאזרחים – שהופר. החטופים מילאו את חלקם - ונבגדו בגלל פוליטיקה זולה של אנשים קטנים וממשלה אטומה ומושחתת".

תמונתה של כרמל גת על שלט בהפגנה בתל אביב
תמונתה של כרמל גת על שלט בהפגנה בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
עינב צנגאוקר בהפגנה בתל אביב
עינב צנגאוקר בהפגנה בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף, תקפה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ידיו מגואלות בדם החטופים שנרצחו. אפשר היה להציל אותם בעסקאות שהוא טרפד. אפשר עדיין להציל את מי שנותר. נתניהו הוא מר מוות ופושע נגד עמו. כל עוד הוא בשלטון – נמשיך לקבל חטופים בשקיות. חייבים להפיל את נתניהו כדי להציל את החטופים והמדינה כולה". היא הוסיפה: "אנו פונים לבעלי הלב בקואליציה - תזיזו אותו מהשלטון כדי להציל את החטופים והמדינה".