"גזר דין מוות": החוק שבא להיטיב - והפך את חיי העצמאים לסיוט

בנוסף לתביעות במיליונים שמוגשות נגד עסקים קטנים בשל הפרות אזוטריות בחוקי הנגישות, ישנה שיטה נוספת של גזל - במסגרתה עורכי דין מנצלים את חוק הספאם, במטרה לסחוט עצמאים ובעלי עסקים. "ברגע שהוגשה נגדי תביעה - הרגשתי שעולמי חרב. גזר דין מוות לעסקים קטנים" | חלק שני בתחקיר

זמן צפייה: 12:37

צפו בחלק הראשון של הסדרה >> גזל בחסות החוק: תביעות המיליונים שמרסקות עסקים קטנים

צפו בחלק השלישי של הסדרה >> "נופלים עליך השמיים": כך מכינים תביעות נגד עסקים במיליונים

מטעמו של עו"ד אוהד שמילוביץ' נמסר: "משרדנו עוסק, בין היתר, בתחום התובענות הייצוגיות ומייצג לקוחות בהליכים מול התאגידים הגדולים בישראל בתחומם בהם: קבוצת גולף; דור אלון; שופרסל; אלטשולר שחם; כרטיסי אשראי לישראל (כאל); הום סנטר; רמי לוי; יוחננוף; החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה); קרביץ; דן תחבורה ציבורית; מי עדן; הראל חברה לביטוח; ישרוטל; טרמינל איקס; איסתא; ועוד."

"למען הסר ספק נבהיר, כי משרדנו אינו מגיש תביעות בנושא נגישות, ואינו יוזם הליכים משפטיים מכל סוג שהוא (באופן סדרתי או בכלל). כלל התביעות המוגשות באמצעות משרדנו הם של לקוחות שפונים אל המשרד, בשל טענות כנגד עסקים שונים, ומבקשים ייצוג. משרדנו בוחן את ההפרה הנטענת, ומחליט האם לייצג בתיק, אם לאו. במספר רב של מקרים משרדנו מוותר על טיפול בתיק, מסיבות שונות, לרבות מהטעם שההפרה הנטענת היא של עסק קטן, או עסק שבעליו בשירות מילואים".

"התיקים בהם משרדנו בוחר לייצג מנוהלים לטובת הציבור, נגד חברות מפרות חוק שמסרבות לקחת אחריות על מעשיהן, ומבקשות ולהמשיך ולפגוע בציבור. תביעות אלו מביאות בסופו של דבר לתועלת כפולה, שבאה לידי ביטוי גם בהפסקת ההתנהלות המפרה של בית העסק, וגם בפיצוי כספי אותו מקבל הציבור באותם תיקים".

"בכל הקשור לענייני חוק התקשורת (ספאם), משרדנו מוביל בתחום ופועל באופן אקטיבי למיגור תופעת הספאם בישראל. בתוך כך, אנו מבקשים מכל העסקים, קטנים וגדולים, לחדול מלהטריד נמענים בספאם ולשלוח הודעות רק בהתאם להוראות החוק. בנוסף, אנחנו מתחייבים שנמשיך לנהל כנגד כל המטרידים הליכים משפטיים כדי להוביל לפיצוי הולם לציבור".

"בעניינם של האחים גרין יובהר כי ההליך מנוהל מזה מספר שנים והבקשה לאישור תובענה כייצוגית אושרה ביום 10.8.23 על ידי בית המשפט, כאשר גם עילאי גרין, התראיין בבית המשפט למצלמות ערוץ 13 וטען בתוקף ש:'אין לו אף מילה רעה על עורכי הדין'. בנוסף, לבקשת הנתבעים, הצדדים הגיעו להסדר פשרה הלוקח בחשבון את גודל העסק, כאשר מי שהציע את סכום הפשרה הם הנתבעים עצמם".

"צר לנו שערוץ 13 נענה לבקשתו של העבריין המורשע אביר קארה, שמנהל מאבק אישי, אלים, ומסית נגד משרדנו, ובחר לשרבב את שמנו לסדרת הכתבות האמורה. הדבר לא יניא אותנו להמשיך ולייצג את לקוחות המשרד נאמנה".

מטעמו של עילי גרין נמסר בתגובה לדברים כי אם אכן אמר "אין לי מילה אחת רעה להגיד על עורכי הדין" - לא התכוון לעו"ד שמילוביץ'.