הפגנת אלפים נגד הממשלה מול הכנסת: "זמן להכריע, בחירות עכשיו"

אלפים בעצרת נגד הממשלה מול הכנסת: "הגיע זמן ההכרעה, בחירות עכשיו". מוקדם יותר: עימותים ומעצרים בבירה. נתניהו נאם בטקס לחללי אלטלנה בת"א - והתייחס למחאות: "מיעוט קיצוני, קולני ואלים".

זמן צפייה: 00:46

גם הערב (שלישי) מפגיננים אלפים נגד המשלה מול הכנסת. המשטרה נערכה בכוננות מוגברת לקראת אירועים חריגים. את המחאה מוביל מטה המאבק "חופשי בארצנו", ובהפגנה נאמו שר הביטחון לשעבר משה (בוגי), שי קידר, מפקדת במילואים ומייסדת תנועת "היום שאחרי", מפונה מהצפון; סרן במיל' ד"ר אמיר חניפס, ראש המרכז הישראלי-דרוזי, יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון והרבנית רחל קרן אורבך, ראש בית מדרש.

מ"חופשי בארצנו" נמסר: "שבוע ההתנגדות מראה שאזרחי ישראל לא מוכנים יותר לשתוק אל מול ממשלה שאיבדה את אמון הציבור ונכשלת בכל תחום. ממשלה שמקדמת חוק השתמטות בעיצומה של לחימה והכבדה על הנושאים בנטל, שמפקירה את החטופים ולא מקדמת תוכנית ליום שאחרי, מפקירה את העקורים ודואגת אך ורק להישרדותה הפוליטית - בכל מחיר.

מדורה על הכביש סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים
מדורה על הכביש סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, אמש | צילום: רויטרס
מכת"זית בירושלים, בהפגנה אתמול
מכת"זית בירושלים, בהפגנה אתמול | צילום: רויטרס

"קואליציה שחבריה מסיתים באופן קשה נגד המפגינים ומתירים את דמם היא קואליציה שאיבדה את הצפון ואין לה זכות קיום. מתוך אהבה עצומה למדינה ולעם נמשיך גם היום לדרוש את השבת המנדט לעם בכל דרך חוקית ובלתי אלימה. העתיד של המדינה והחלטות הרות גורל על כף המאזניים ורק ממשלה ציונית, רחבה, מוסכמת על הרוב המוחלט ובעלת יכולות ביצוע תוכל להתמודד עם האתגרים הרבים . לפיכך, חייבים לקבוע מועד לבחירות בהקדם. זהו זמן הכרעה. בחירות עכשיו".

מוקדם יותר, בתל אביב, הפגינו עשרות מחוץ לבית העלמין נחלת יצחק שבתל אביב - שם התקיים טקס האזכרה הממלכתי לחללי אלטלנה שבו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני רוצה להאמין שלקחי אלטלנה הופנמו, שוננו", אמר נתניהו. "פילוג הוא חולשה. אחדות היא תנאי לניצחון. אנחנו נלחמים בכמה חזיתות. בדרום - עד לחיסול החמאס, ועד להשבת כל חטופינו. בצפון - עד שנחזיר את כל תושבינו בביטחה לבתיהם. במזרח - אנחנו פועלים למנוע מאיראן להקיף אותנו בטבעת חנק ולהשיג נשק גרעיני שמיועד לחיסולנו. אבל מלחמה אחת אין ואסור שתהיה - לא תהיה מלחמת אחים. יש אמנם מיעוט קיצוני, קולני ולצערי לעתים אלים, שמאורגן וממומן בכסף בכמויות דמיוניות - אבל הוא לא מייצג את הרוב בעם, שעומד מאחורי לוחמינו שרוצים וחותרים לניצחון על אויבינו".

במקביל, עימותים נרשמו בירושלים בין שוטרים למפגינים במסגרת הפגנות "שבוע ההתנגדות". מהמשטרה נמסר כי בירושלים נעצרו ארבעה חשודים בהפרת סדר והתנהגות מסוכנת לאחר שחסמו כביש המוביל לבית חולים בירושלים באמצעות סולמות.