מאיה נהרגה בתאונה בערבה: "יצאה מוקדם כי התגעגעה לילדים"

מאיה קדוש נהרגה בתאונת הדרכים שגבתה את חייהם של ארבעה בני אדם והותירה אחריה בעל ושני ילדים. אחותה: "זה כביש מוות, המדינה חייבת לעשות משהו". יאנה, חברתה של קדוש: "מאיה הייתה איתנו במלון ורצתה לצאת מוקדם כדי להיות עם הילדים"

מאיה קדוש, נהרגה בתאונה בכביש הערבה
מאיה קדוש, נהרגה בתאונה בכביש הערבה | צילום: בהסכמת המשפחה

מאיה קדוש, תושבת באר שבע, נהרגה אתמול (שבת) בתאונה המחרידה בכביש הערבה, סמוך למושב פארן, שבה נהרגו עוד שלושה בני משפחה אחת. היא הותירה בעל ושני ילדים - בן 12 ובת 8. אחותה, דני מיכיטן, אמרה בכאב: "רכב סטה מול הרכב שלה ושל חבר של המשפחה. זה כביש מוות שאני רוכבת בו על אופנועים ונזהרת בו 200 אחוז. הכביש הזה לקח מספיק חיים והמדינה חייבת לעשות משהו. להפסיק להשאיר משפחות וילדים שכולים".

"הילדים עדיין לא מבינים ולא יודעים, הם עדיין נפגשים עם עובדים סוציאלית", הוסיפה האחות. "לקחתי אותם אליי כדי לתת לאבא שלהם להתאבל. כרגע אנחנו מנסים לשמור על שגרה ולאט לאט נשתף אותם שאימא שלהם לא נמצאת איתם יותר".

התאונה על גשר פארן
התאונה על גשר פארן | צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה

יאנה, חברתה של המנוחה, סיפרה: "היא הייתה איתנו במלון, ויצאה בסביבות 14:00 אנחנו נשארנו עד 18:00 ויצאנו ברכב אחר. מאיה רצתה לצאת מוקדם כי התגעגעה לילדים, וחזרה עם ידיד נוסף ששהה איתנו – שגם הוא רצה לחזור לילד מוקדם, והוא נפצע ואושפז בבית החולים. בביקור בבית החולים לא סיפרנו לו עדיין שמאיה נהרגה, אמרנו לו שהיא מורדמת ומונשמת. לא רצינו להטיל עליו ככה את הפצצה הזו, כי הוא מאוד אהב אותה".

התאונה על גשר פארן
התאונה על גשר פארן | צילום: נדב אילון מועצה אזורית ערבה תיכונה/ יחידת חילוץ ערבה

בתוך כך, פורסם אמש לראשונה בחדשות 13 כי במשטרה בודקים אם אחד הנהגים שהיה מעורב בתאונה הקטלנית היה תחת השפעת אלכוהול. בתיעוד מהרכב של אחד הנהגים בקבוק וויסקי מסוג גלנמורנג'י. עדי ראייה שהגיעו למקום אמרו כי מהנהג נדף ריח חריף של אלכוהול. עם זאת, יש לציין כי החשד בשלב זה הוא שהנהג שבא מהכיוון השני סטה מהנתיב. התיעוד הועבר למשטרה וכעת נבדק אם יש קשר בין הימצאות הבקבוק לתאונה הקשה.

אתמול, שעתיים אחרי התאונה, התקיימה הפגנה של תושבי הערבה בקטע הכביש המדובר, בניסיון להעביר מסר למקבלי ההחלטות להעביר כסף כדי לתקן את הדרך שגבתה את חייהם של 80 בני אדם ב-20 השנים האחרונות. המוחים קראו: "די להרוגים, להרחיב את כביש 90". הערב הותרו לפרסום זהויותיהם של שלושה מארבעת ההרוגים: הילד דאוד שוויכי, אמו נור וסבו מוחמד עביד.

"מהרכב השני חולצו ארבעה נוסעים, גבר בשנות ה-60 לחייו, נערה כבת 13 וילד כבן 4; הם היו מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק. ניסינו להציל אותם וביצענו פעולות החייאה שבסופן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם. גבר נוסף כבן 40 שהיה ברכב חולץ כשהוא סובל מחבלות. לאחר טיפול ראשוני הוא פונה במסוק לבית חולים כשמצבו בינוני עד קשה".

בעשור האחרון התרחשו במקטע הדרומי של כביש הערבה 145 תאונות דרכים ונהרגו 41 בני אדם. מתחילת השנה נהרגו שישה בני אדם. בשנה שעברה קבע מבקר המדינה כי המדינה התרשלה בטיפול בכביש 90 בערבה ולמרות עשרות ההרוגים על כביש זה - עד עכשיו לא הושלם תכנון הרחבת הכביש/ מימון העבודות מוערך בסך של כ-2 מיליארד שקל. המבקר התייחס לכך שהעומס בכביש גדל מאז נסגר שדה דב בתל אביב ב-2019 ושדה התעופה של אילת הועבר הרחק ממנה ליד באר אורה, מה שהפך את ההגעה ברכב לעיר למהירה יותר מהגעה בטיסה.

לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בעקבות התאונה הקשה היום מספר ההרוגים מתחילת השנה בכבישים עלה ל-148 מדובר ב-11 הרוגים יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.