פריז 2024: רוכב ישראלי שבר את השיא האולימפי - והודח

רוכב האופניים מיכאל יעקובלב שבר את השיא האולימפי בשלב המוקדמות - והעפיל לשמינית הגמר לאחר שני שלבי נוקאאוט, שם הפסיד. הרוכב סיים במקום השני במקצה הניחומים - והודח מתחרות הספרינט. לוחמת הטאקוואנדו וזוכת מדליית הארד בטוקיו אבישג סמברג הפסידה בשמינית הגמר במשקל של עד 49 ק"ג - והודחה מהאולימפיאדה

זמן צפייה: 01:33

פריז 2024: רוכב האופניים מיכאל יעקובלב שעבר לייצג את ישראל בעקבות פסילת המשלחת הרוסית, שבר היום (רביעי) שיא אולימפי במוקדמות אופני המסלול עם 9.152 שניות, אך 3 דקות לאחר מכן, הרוכב האוסטרלי מתיאו ריצ'רדסון, שמדורג כעת שני שבר את שיאו. דקות אחר כך, הרוכב ההולנדי, הארי ליברסון, שבר את השיא של האוסטרלי וקבע שיא חדש שעומד על 9.088. יעקובלב עלה ממקצה המוקדמות מהמקום השלישי - ולאחר מכן ניצח גם בסיבוב השני את יריבו המלזי.

בשלב הנוקאאוט השני, רוכב האופניים רשם ניצחון מרשים נוסף - והעפיל לשמינית הגמר. יעקובלב הפסיד במקצה זה - וסיים במקום השני בסבב הניחומים. עקב כך, רוכב האופניים הודח מתחרות הספרינט באולימפיאדה.

מיכאל יעקובלב
מיכאל יעקובלב | צילום: רויטרס
מיכאל יעקובלב
מיכאל יעקובלב | צילום: הוועד האולימפי בישראל
מיכאל יעקובלב
מיכאל יעקובלב | צילום: הוועד האולימפי בישראל

מוקדם יותר היום, זוכת מדליית הארד מאולמפיאדת טוקיו 2020, אבישג סמברג, הפסידה בשמינית הגמר נגד דוניה אטובאלב מערב הסעודית בטאקוונדו נשים (עד 49 ק"ג). במידה והסעודית תגיע לגמר, סמברג תוכל להתחרות על מדליית הארד, אך לסעודית מחכה יריבה קשוחה בשם פניפק וונגפטנקיט התאילנדית, שמחזיקה במדליית הזהב מטוקיו 2020.

בסוף הקרב אמרה סמברג בדמעות: "אני מבואסת מאוד, המשפחה שלי כאן ביציע, רציתי כל כך. אני מאוכזבת מעצמי, כל המדינה עקבה ואני יודעת שיש לי הרבה יותר לתת ולא הצלחתי. קרעתי את התחת שלי כל החיים בשביל הרגע הזה ולא הצלחתי לתפקד כמו שרציתי. לא השתמשתי בבעיטה הכי טובה שלי ואני שונאת את עצמי על זה". היא הוסיפה: "מאוכזבת מעצמי, חשבתי איך אקדיש את המדליה לחטופים".

אבישג סמברג
אבישג סמברג | צילום: רויטרס
אבישג סמברג
אבישג סמברג | צילום: הוועד האולימפי בישראל

מאוחר יותר היום צפויים להתחרות צמד השייטים ניתאי חסון ונועה לסרי שמדורגים במקום השמיני הכללי בשיוטיי מפרשית 470. לאחר שאתמול בוטלו שני השיוטים האחרונים, בעקבות תנאי מזג האוויר, היום הם צפויים להתתחרת בשיוטיי המדליות.

המפרשית 470: נועה לסרי וניתאי חסון
המפרשית 470: נועה לסרי וניתאי חסון באולימפיאדה | צילום: רויטרס

אמש, קיימה המשלחת הישראלית טקס לזכר י״א חללי מינכן בפריז, בנוכחות יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, ויו"ר הוועד האולימפי הישראלי, יעל ארד, נציגי משפחות הנרצחים וראשי הקהילה היהודית וראש העיר של פריז.

אילנה רומנו, אנקי שפיצר ויו״ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך
אילנה רומנו, אנקי שפיצר ויו״ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך | צילום: הוועד האולימפי בישראל
אנקי שפיצר, יו״ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, יו״ר הוועד האולימפי יעל ארד
אנקי שפיצר, יו״ר הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, יו״ר הוועד האולימפי יעל ארד | צילום: הוועד האולימפי בישראל

מדובר בטקס מסורתי שנערך על ידיי הוועד האולימפי הישראלי בכל אולימפיאדה מאז אולמפיאדת סידני בשנת 2000, לציון 11 הספורטאים, מאמנים ושופטים שנרצחו בכפר האולימפי באולימפיאדת מינכן: דוד ברגר, יוסף גוטפרוינד, משה ויינברג, אליעזר חלפין, מארק סלבין, זאב פרידמן, יוסף רומנו, קהת שור, אנדריי שפיצר, עמיצור שפירא ויעקב שפרינגר.